Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El Sinn Féin podria enviar observadors a les consultes d'independència del 13 de desembre

Una delegació de la Consulta sobre la Independència s'ha traslladat fins a Brussel·les per donar a conèixer la iniciativa de les consultes d'autodeterminació i per demanar suport internacional, així com 30 observadors internacionals que es desplacin fins a Catalunya el 13-D. De moment, el Sinn Féin ha manifestat que estudia enviar observadors internacionals als més de 130 referèndums d'autodeterminació del 13 de desembre a Catalunya. Representants del partit nordirlandès s'han reunit aquest dilluns a Brussel·les amb una delegació de la Coordinadora per la Consulta sobre la Independència i respondran a la invitació en el termini d'una setmana. També l'Scottish National Party i el Plaid Cymru gal·lès rebran els responsables de la Coordinadora.

09/11/2009 19:48 Política

reg1000652_img1_05-11-2009_01-04-33 El partit nordirlandès, a més, s'ha compromès a traslladar la iniciativa a altres representants del seu grup parlamentari, l'Esquerra Unitària Europea- Esquerra Verda Nòrdica.

Els membres de la Coordinadora han detallat en aquestes reunions tots els obstacles que està posant l'Estat espanyol per evitar que es portin a terme les consultes, en especial el de prohibir la utilització de locals municipals per portar-les a terme. Aquesta prohibició ha causat estupefacció entre les delegacions internacionals. "Com pot l’Estat espanyol prohibir la utilització de locals públics als ciutadans que els financen a través dels seus impostos?" és el que els han preguntat als membres de la Coordinadora. La resposta: "la por a la democràcia".

Per aquest motiu la Coordinadora per la Consulta sobre la Independència pretén que des del Parlament europeu es pugui advertir l'Estat espanyol que hi haurà un seguiment de tot plegat. La delegació demanarà formalment a les institucions europees que controlin l'Estat espanyol.
 
reg1000662_img1_08-11-2009_17-31-09
 
Per saber-ne més
 
Rànquings
  1. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  2. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  3. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  4. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Les continuïtats de l’independentisme
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. El Correllengua i la Franja.
  9. Reivindiquen que el "dia de les bromes" sigui l'1 d'abril
  10. "PSUC, PSAN, PTE... no trepitgeu al pobre obrer"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid