Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cròniques dels actes de rebuig a l'Hispanitat a Manresa, Santpedor, Valls

A Manresa i SantPedor els actes estaven organitzats pel Sindicat d'Estudiants del Països Catalans (SEPC). A la capital del Bages, es va fer  una classe a la plaça d'Espanya  per mostrar el rebuig aquesta festivitat. L'historiador Jordi Bonvehí i Castañé va parlat durant uns tres quarts d'hora sobre els orígens i l'evolució de l'anomenat "dia de la hispanitat o de la raça" tan a l'estat espanyol com als diferents estats americans(Xile, Argentina, Mèxic o Veneçuela). Els i les assistents, al voltant d'una cinquantena de joves, van pogut conèixer a través de les explicacions de l'historiador els significats que donen alguns països a aquesta diada, des de la celebració del "dia de la raça" per part d'Argentina o Xile; fins la celebració del "dia de l'exterminio" que celebren a Veneçuela.L'acte va finalitzar amb un esmorzar popular amb coca i pastissos. A Santpedor, militants de l'esquerra independentista van mostrar el seu rebuig aquesta diada amb la penjada de diferents pancartes pel poble.

13/10/2009 10:53 Drets i Llibertats
Manrese Manrese
Rànquings
  1. Oriol de Fàbregues qüestiona el relat del 1714 i reivindica la vigència de les Constitucions catalanes
  2. Diumenge 28 de desembre, “mosca morta” amb el diari Ara
  3. La CUP ret homenatge a Francesc Macià a Montjuïc i carrega contra la monarquia i la “falsa transició”
  4. Pobles Vius reclama aturar les subvencions al biogàs arran del brot de grip aviària a Bellpuig
  5. La variant de Celrà fa un pas endavant per treure el trànsit del centre del municipi
  6. Actualització: Els camions amb gallines sacrificades pel brot de grip aviària travessen Bellcaire d’Urgell
  7. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  8. Un bon cop de guillotina al Català de França
  9. La dignitat no entén de competències
  10. Xarxa contra l’urbanisme inundable i insostenible
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid