Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cròniques dels actes de rebuig a l'Hispanitat a Manresa, Santpedor, Valls

A Manresa i SantPedor els actes estaven organitzats pel Sindicat d'Estudiants del Països Catalans (SEPC). A la capital del Bages, es va fer  una classe a la plaça d'Espanya  per mostrar el rebuig aquesta festivitat. L'historiador Jordi Bonvehí i Castañé va parlat durant uns tres quarts d'hora sobre els orígens i l'evolució de l'anomenat "dia de la hispanitat o de la raça" tan a l'estat espanyol com als diferents estats americans(Xile, Argentina, Mèxic o Veneçuela). Els i les assistents, al voltant d'una cinquantena de joves, van pogut conèixer a través de les explicacions de l'historiador els significats que donen alguns països a aquesta diada, des de la celebració del "dia de la raça" per part d'Argentina o Xile; fins la celebració del "dia de l'exterminio" que celebren a Veneçuela.L'acte va finalitzar amb un esmorzar popular amb coca i pastissos. A Santpedor, militants de l'esquerra independentista van mostrar el seu rebuig aquesta diada amb la penjada de diferents pancartes pel poble.

13/10/2009 10:53 Drets i Llibertats
Manrese Manrese
Rànquings
  1. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  2. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  3. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  4. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  5. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  6. 89a concentració a Via Laietana 43 per exigir un centre de memòria i denunciar la repressió
  7. Presenten la versió digital del Direlex, una eina amb més de 18.000 recursos lèxics per revitalitzar el català
  8. L’home que intentà alliberar Lluís Companys
  9. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  10. Tossudament alçats!
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid