Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
26 anys de presó per l'assassí de Carlos Palomino

L'Audiència Provincial de Madrid ha condemnat Josué Estébanez de la Hija a 26 anys de presó per l'assassinat de Carlos Palomino. L'Audiència ha tingut en compte, finalment, l'agreujant per motius ideològics, atès que l'assassí estava implicat en bandes nazis i va apunyalar Palomino mentre aquest es dirigia amb altres companys a una manifestció antifeixista. Al condemnat se li imputen 19 anys de presó per un delicte d'assassinat amb l'agreujant de motiu ideològic i a aquests se n'hi afegeixen set més per temptativa d'homicidi. El president de Moviment contra la Intolerància, Esteban Ibarra, ha expressat la seva satisfacció per la resolució dictada i l'ha qualificat de "sentència pedagògica de gran altura en reconèixer l'odi ideològic com a agreujant".

19/10/2009 14:30 Internacional

D'aquesta manera, es reconeix -hi hvia enregistraments de vídeo- que Josué Estébanez de la Hija va ser l'autor de la punyalada mortal que va acabar el novembre del 2007 amb la vida del menor Carlos Palomino al Metro de Legazpi (Madrid), quan es dirigia a una protesta en contra d'una manifestació convocada per les Joventuts de Democracia Nacional.

La Fiscalia de Madrid sol·licitava 30 anys de presó pel delicte d'assassinat, amb l'agreujant de l'article 22.4 del Codi Penal en relació amb la discriminació per motius ideològics, i nou anys de presó, 11 mesos i 29 dies de presó per homicidi intentat. A més, va reclamar per un delicte de lesions dos mesos de multa amb una quota de 10 euros al dia.

Segons la fiscal, Josué Estébanez "va controlar la situació" ja que va preparar i va ocultar a la seva esquena l'arma homicida abans que el grup de Palomino entrés al vagó de metro on es van cometre els fets.

A la vista oral, la defensa va sol·licitar sis mesos de presó per homicidi i tres mesos per lesions greus, considerant en el primer delicte les eximents de legítima defensa, estat de necessitat i por insuperable.

En la seva declaració, Josué, que és soldat professional, va reconèixer que va apunyalar Palomino en legítima defensa, en veure's encerclat pel grup que acompanyava Palomino. Tot i això, els testimonis van certificar que l'assassí portava preparada la seva arma abans que ells entressin al vagó.
 
Per saber-ne més 
 
 
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  5. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid