Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
26 anys de presó per l'assassí de Carlos Palomino

L'Audiència Provincial de Madrid ha condemnat Josué Estébanez de la Hija a 26 anys de presó per l'assassinat de Carlos Palomino. L'Audiència ha tingut en compte, finalment, l'agreujant per motius ideològics, atès que l'assassí estava implicat en bandes nazis i va apunyalar Palomino mentre aquest es dirigia amb altres companys a una manifestció antifeixista. Al condemnat se li imputen 19 anys de presó per un delicte d'assassinat amb l'agreujant de motiu ideològic i a aquests se n'hi afegeixen set més per temptativa d'homicidi. El president de Moviment contra la Intolerància, Esteban Ibarra, ha expressat la seva satisfacció per la resolució dictada i l'ha qualificat de "sentència pedagògica de gran altura en reconèixer l'odi ideològic com a agreujant".

19/10/2009 14:30 Internacional

D'aquesta manera, es reconeix -hi hvia enregistraments de vídeo- que Josué Estébanez de la Hija va ser l'autor de la punyalada mortal que va acabar el novembre del 2007 amb la vida del menor Carlos Palomino al Metro de Legazpi (Madrid), quan es dirigia a una protesta en contra d'una manifestació convocada per les Joventuts de Democracia Nacional.

La Fiscalia de Madrid sol·licitava 30 anys de presó pel delicte d'assassinat, amb l'agreujant de l'article 22.4 del Codi Penal en relació amb la discriminació per motius ideològics, i nou anys de presó, 11 mesos i 29 dies de presó per homicidi intentat. A més, va reclamar per un delicte de lesions dos mesos de multa amb una quota de 10 euros al dia.

Segons la fiscal, Josué Estébanez "va controlar la situació" ja que va preparar i va ocultar a la seva esquena l'arma homicida abans que el grup de Palomino entrés al vagó de metro on es van cometre els fets.

A la vista oral, la defensa va sol·licitar sis mesos de presó per homicidi i tres mesos per lesions greus, considerant en el primer delicte les eximents de legítima defensa, estat de necessitat i por insuperable.

En la seva declaració, Josué, que és soldat professional, va reconèixer que va apunyalar Palomino en legítima defensa, en veure's encerclat pel grup que acompanyava Palomino. Tot i això, els testimonis van certificar que l'assassí portava preparada la seva arma abans que ells entressin al vagó.
 
Per saber-ne més 
 
 
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  10. Tres militants de l’Esquerra Independentista detinguts a Osona en una acció contra el model de grans distribuïdores
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid