Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP:"Iniciativa vol mantenir-se en l'status-quo actual i no donar ales a la democràcia"

“Cal continuar amb les consultes populars malgrat el que diguin els de la Falange i Iniciativa”. Es pot dir més alt però no més clar. Aquesta és la resposta de les Candidatura d’Unitat Popular (CUP) a l’acusació pronunciada per Joan Saura aquest matí que organitzar consultes és “batasunitzar” Catalunya. Marc Sallas, un dels portaveus nacionals de la CUP,  ha dit a Nació Digital, responent al conseller Joan Saura, que “el que és obvi és que els ecosocialistes no volen que les consultes tirin endavant, i mantenir-se en l’status –quo actual que no pas donar ales a la democràcia”.

23/09/2009 13:05 Política
El conseller d'Interior, Joan Saura, ha acusat els promotors de les consultes d'independència de posar Catalunya en una dinàmica "batasunera", en referència a l'organització abertzale basca dissolta per formar part de l'entramat d'ETA. En declaracions a RAC1, Saurà ha afirmat que "a Madrid es posen contents amb els referèndums perquè allò que els preocupa realment és el traspàs de Rodalies".
 
El conseller i president d'ICV ha lamentat que "els catalans no sabem celebrar les coses que aconseguim", i s'ha referit al resultat del finançament, que ha considerat un èxit. Finalment, s'ha declarat una vegada més contrari a la independència nacional i ha reblat que "no hi ha altra via que l'Estatut", segons informa Nació Digital

Les assemblees locals de la CUP presentaran mocions a tots els consistoris on tinguin representació, així com donar suport a les plataformes i entitats locals que s'animin a tirar endavant consultes populars com la d'Arenys. 'Allà on hi hagi la CUP,  allà hi haurà mocions' va explicar Josep Manel Ximenis, de la CUP d'Arenys de Munt.  Segons el document aprovat aquest dissabte, les CUP també treballarà per unificar criteris per establir una mateixa proposta de moció i de pregunta a tots els referèndums, que en qualsevol cas haurà de preguntar per la independència dels Països Catalans o de Catalunya entenent-la com la nació catalana.
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  5. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  6. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  9. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  10. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid