Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP:"Iniciativa vol mantenir-se en l'status-quo actual i no donar ales a la democràcia"

“Cal continuar amb les consultes populars malgrat el que diguin els de la Falange i Iniciativa”. Es pot dir més alt però no més clar. Aquesta és la resposta de les Candidatura d’Unitat Popular (CUP) a l’acusació pronunciada per Joan Saura aquest matí que organitzar consultes és “batasunitzar” Catalunya. Marc Sallas, un dels portaveus nacionals de la CUP,  ha dit a Nació Digital, responent al conseller Joan Saura, que “el que és obvi és que els ecosocialistes no volen que les consultes tirin endavant, i mantenir-se en l’status –quo actual que no pas donar ales a la democràcia”.

23/09/2009 13:05 Política
El conseller d'Interior, Joan Saura, ha acusat els promotors de les consultes d'independència de posar Catalunya en una dinàmica "batasunera", en referència a l'organització abertzale basca dissolta per formar part de l'entramat d'ETA. En declaracions a RAC1, Saurà ha afirmat que "a Madrid es posen contents amb els referèndums perquè allò que els preocupa realment és el traspàs de Rodalies".
 
El conseller i president d'ICV ha lamentat que "els catalans no sabem celebrar les coses que aconseguim", i s'ha referit al resultat del finançament, que ha considerat un èxit. Finalment, s'ha declarat una vegada més contrari a la independència nacional i ha reblat que "no hi ha altra via que l'Estatut", segons informa Nació Digital

Les assemblees locals de la CUP presentaran mocions a tots els consistoris on tinguin representació, així com donar suport a les plataformes i entitats locals que s'animin a tirar endavant consultes populars com la d'Arenys. 'Allà on hi hagi la CUP,  allà hi haurà mocions' va explicar Josep Manel Ximenis, de la CUP d'Arenys de Munt.  Segons el document aprovat aquest dissabte, les CUP també treballarà per unificar criteris per establir una mateixa proposta de moció i de pregunta a tots els referèndums, que en qualsevol cas haurà de preguntar per la independència dels Països Catalans o de Catalunya entenent-la com la nació catalana.
Rànquings
  1. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  2. La clandestinitat ignorada: Rafael Renyé, àlies Aleix Renyé
  3. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  4. Quan la lletra petita amaga la renúncia a la sobirania
  5. Els pagesos mantenen els talls viaris i reclamen garanties polítiques
  6. "Menorca per viure", una crida col·lectiva per una illa viva i amb futur
  7. Ressenya de “Lenin i Gramsci”, editat per Joan Tafalla
  8. Non Casadevall acusa ERC d’haver renunciat a la sobirania i denuncia l’enèsim engany de l’Estat espanyol amb el finançament
  9. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  10. Arran torna a fer caure, per tercera vegada, el Toro d’Osborne de Tavernes de la Valldigna
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid