Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
"Prou Sal" atura la cinta transportadora de residus salins

Dissabte passat, una quarantena de persones va aturar la cinta transportadora que porta sal al runam salí de la mina de potassa a Sallent. fou una acció simbòlica per protestar contra la muntanya-abocador de sal, que no para de créixer i que està salinitzant l'aigua de la comarca i del riu Llobregat.
L'acció es va dur a terme estirant d'una corda de seguretat que va pel costat de la cinta i la para automàticament. Havent de venir a activar-la al mateix lloc dels fets. La parada, de caire simbòlic, es va fer per reivindicar i desencallar un tema que fa molts anys que perjudica el medi i les aigües del Bages i del Llobregat.

 

06/07/2009 14:13 Territori
Els mossos d'esquadre van identificar a una vintena de persones i van informar que l'empresa els havia dit que no posarien denúncia ja que no s'havia fet malbé res. Avui, però, el diari comarcal Regió 7 portava com a titular de portada que Iberpotash (l'empresa minera) havia denunciat a Prou Sal per l'acció. Fins el moment, però no se sap del cert.
 
Manifest:
La paciència té un límit. I la situació dels residus de la mineria al Bages està, fa temps, fora de tot control. Ens trobem davant d’una realitat tan esperpèntica i vergonyosa que no podem seguir mirant cap a un altre cantó com si res passés.

Mentre creix la impunitat davant d’una destrucció ecològica que no sembla tenir fre, no volem deixar créixer la indiferència entre els afectats.

La situació:

- Els runams salins segueixen augmentant, igual que abans, cada dia.

- No hi ha cap mesura que hagi reduït de manera real la salinització de les aigües i dels rius Llobregat i Cardener.

- Iberpotash ha tingut uns beneficis de 118 Milions d’Euros el 2008. Li costaria uns 20 M d’€ introduir dins els pous els residus que produeix en un any i així no abocar-los a fora.

- Les administracions no han encarat el problema d’arrel i, tot i les grans promeses, han amagat el tema, que els és incòmode, encara mostrant complicitat amb l’empresa i legalitzant una activitat més que irregular.

- La dessaladora d’Abrera ja funciona, millorant la qualitat de l’aigua de boca pels habitants de Barcelona. Però el riu segueix igual i la causa del problema, intacta. L’administració mira de corregir els efectes, però no ataca les causes d’arrel.- L’empresa es neteja la cara amb certificats mediambientals i amb la càtedra de mineria sostenible que ha creat a la Universitat Politècnica de Catalunya. Ara bé, al mateix temps, segueixen abocant sal, la muntanya creix i el problema augmenta.

- El col·lector de salmorres està vessant per tots costats arribant a autèntics rècords, com els 4 vessaments al paratge natural de la Corbatera, a Sallent, que n’ha matat bona part. En total són més de 300 vessaments en 20 anys.

- Prou Sal! ha seguit una via possibilista, respectuosa i de diàleg molt necessària amb totes les parts implicades que, a dia d’avui, degut a l’ immobilisme polític i empresarial, ens deixa en un carreró sense sortida.

L'acció:

- Ens hem vist veiem moralment obligades a realitzar una parada simbòlica de la cinta transportadora de sal. Amb l’aturada que hem fet avui, volem denunciar aquesta situació insostenible aturant el mecanisme que fa créixer el runam davant de tots.

- L’objectiu no és perjudicar ningú sinó, al contrari, fer un acte per reivindicar el no deteriorament d’un recurs tan necessari com és l’aigua, que és de tots, i que està sent salinitzat i destruït pel benefici privat d’uns quants.
 
 
 
 
 
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid