Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ocupen els Ministeri espanyol d'Educació per protestar contra el Pla Bolonya

 Una trentena d'estudiants de diverses universitats públiques han ocupat aquest matí el Ministeri d'Educació per protestar contra el procés de Bolonya. Vint més s'han quedat a fora perquè les han barrat el pas. Durant una hora el grup ha restat a les escales d'accés a l'entrada principal, en tancar-los les portes de l'edifici, per exigir la paralització del procés de Bolonya i obrir un ampli debat sobre la implantació d'aquesta reforma.

 

 

19/06/2009 14:14 Internacional

Amb aquesta acció, que coincideix amb el desè aniversari de la firma de la Declaració de Bolonya, es vol reivindicar l'espai educatiu en el que els estudiants també tenen la paraula, i han lliurat un comunicat al ministeri amb les seves reclamacions. Els estudiants que s'han quedat fora de l'edifici han desplegat una pancarta amb la llegenda "Desè aniversari de Bolonya, ni un més. 

Avui es compleixen deu anys des que l'Estat Espanyol va subscriure amb la seva firma la Declaració de Bolonya, donant el tret de sortida oficial a la implantació de l'Espai Europeu d'Educació Superior. La lluita contra Bolonya no sorgeix en el curs actual: es remunta a les lluites contra l'Informe Bricall (1999) i la LOU (2001). Aquests textos ja tenien com referent l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) i es van donar a conèixer uns anys més tard que sortissin a la llum els acords (GATT i AGCS) de l'Organització Mundial del Comerç (OMC) per a la liberalització dels serveis públics, com l'educació i la sanitat.

Després d'aquests deu anys de manifestacions constants contra els preceptes, les bases i els interessos que donen vida a la reforma i reclamant el debat públic sobre un tema de vital importància com són la universitat i l'educació, per ser els espais socials on es gesta la reproducció social, amb la transcendència que l'esmentat aspecte té, les respostes per part de les institucions governamentals continuen sent les mateixes: primer exerceixen la imposició i quan la resistència es fa fort practiquen l'altra cara de la mateixa moneda: la repressió del moviment estudiantil (detencions d'estudiants, imputacions, expulsions, criminalització de les assemblees d'estudiants, denúncies, presionesÉcon més de 100 estudiants pendents de judicis per defensar una universitat crítica i alliberada de la lògica mercantil).

Per  saber-ne més:

Llegeix el minut a minut de l'accó (en espanyol)

Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  3. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  4. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  5. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  6. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  7. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  8. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  9. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  10. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid