Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Manifestació contra la politica ambiental del tripartit

La manca d'interès del tripartit en portar a terme una ordenació racional dels recursos i aplicar polítiques de gestió sostenibles ha generat 440 conflictes mediambientals 
-La Unió de Pataformes muntarà a la Plaça de Sant Jaume el mapa dels desastres  
A les 11h a la plaça de Catalunya de Barcelona, amb el lema 'Contra la política ambiental del Govern de la Generalitat. Defensem el territori!', prop de 170 organitzacions ecologistes i col·lectius ciutadans d'arreu del Principat es manifestaran pel centre de Barcelona, per denunciar la política ambiental que duu a terme el tripartit. Els representants d'aquestes entitats van definir, divendres passat en roda de premsa, la gestió del tripartit de 'desgavell absolut' en aquest àmbit.

22/03/2009 00:46 Política

També van destacar, a més, que el lema era el mateix amb què 87 entitats es van manifestar al 2001, en aquella ocasió, contra la gestió mediambiental que duia a terme el govern de Convergència i Unió. La mobilització també coincideix amb el Dia Mundial de l'Aigua.

Amb el tripartit, els problemes ambientals no només no s'han reduït sinó que han augmentat. I, amb ells, el descontentament de les entitats, van expressar els organitzadors divendres passat.

També van remarcar que la responsabilitat no exclusiva del Departament de Medi Ambient i Habitatge, sinó que apunten igualment a Política Territorial i Obres Públiques i Agricultura, Alimentació i Acció Rural. La manca de polítiques adequades ha motivat, segons els organitzadors de la marxa, 440 conflictes ambientals arreu del Principat.

Ecologistes de Catalunya ha elaborat un mapa dels fronts oberts, que recullen l'oposició de les entitats a la construcció de la línia de molt alta tensió, a plans urbanístics a l'àrea metropolitana, a la incineració de residus i a la caça amb barraca, entre molts altres conflictes.

Pels organitzadors, a la manifestació s'exigirà un nou model de política ambiental que impliqui els diferents departaments i nous models participatius que afavoreixen el consens amb la ciutadania.

 

Per saber-ne més: 

La CUP s'adhereix a la manifestació contra la política ambiental del tripartit. Llibertat.cat

Acció reivindicativa contra la política medioambiental de la Generalitat. Llibertat.cat 

Manifestació contra la política ambiental del tripartit. Llibertat.cat 

 

 

 

Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  9. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  10. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid