Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Publiquen el llistat de víctimes en l'aniversari del bombardeig de Xàtiva i Manuel

 L'exemplar publica la llista actualitzada de les víctimes del bombardeig de Xàtiva i les de Manuel del dia abans, 11 de febrer.

Fa 70 anys, Xàtiva va ser el lloc on es va viure un dels episodis més tristos i sense sentit de la Guerra Civil espanyola. Apenes faltaven uns dies per al fi de la guerra, i amb un exèrcit de retirada, l'aviació de Mussolini assaigà les seues tècniques de guerra que després aplicaria en la Segona Guerra Mundial.

Diferents historiadors són cooautors del llibre: Germán Ramírez Aledón, Eladi Mainar, Robert Martínez i Canet, Ferran Belda, Antoni Martínez i Revert, Miquel Mollà, Antoni Marzal, Miquel Lorente Jordi Estelles  i Carles Sánchez

 

12/02/2009 00:53 Política

Germà Ramírez Aledón, va tindre la idea de fer un llibre en record de les víctimes del trist fet, a través de recopilar els estudis sobre el bombardeig que es van publicar ja en la democràcia. A més d'això, incorporem a estos escrits el desenrotllament i la gestió del monument Aixopluc de l'artista Miquel Mollà.

Més de cent ciutadans van morir en una carnisseria. Després de ser recordat en la memòria dels xativins durant la dictadura, en la democràcia es van començar a fer actes en record del més trist episodi recent de Xàtiva. Va ser quan la joventut de Xàtiva va pendre el comandament del record, quan va nàixer un monument a la memòria d'estos ciutadans. Tot això sense el suport de la dreta local, representada pel seu portaveu major del moment, Alfonso Rus Terol, (actual alcalde de la Ciutat),  que despreciava d'esta manera als seus ciutadans que van lluitar per la llibertat en el costat del govern democratic, legalment constituït,

Per saber-ne més:

*El Bombardeig de Manuel-Maria Josep Cortés (Manuel) 

DODUMENTACIÓ-Llibertat.cat

Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid