Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP de Girona adverteix de la presència d'ultres a l'estadi Montilivi

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Girona denuncia la presència d’un grup d’ultradreta violent a la grades de l’estadi. S’anomenen “Ultras Gerona” i tenen connexions amb el “Comando Gerona”. Els seus membres sempre són presents als partits. Proclamen consignes racistes o espanyolistes sense haver rebut mai cap advertiment de part del club. Els espectadors del Girona tampoc es lliuren de veure com els integrants del grup fan la salutació feixista. Davant de la queixa presentada per la CUP, la resposta de la directiva del Girona F.C no ha estat gens satisfactòria, ja que ha pretès equiparar la simbologia catalana i la del grup ultra.

13/02/2009 21:51 Política
La CUP, a través del seu portaveu Jordi Navarro considera que “Les consignes que quinzenalment fan els membres d'aquest grupuscle mostren un odi clar envers la ciutat i la terra on viuen i, a més, tenen en moltes ocasions contingut de caire feixista i racista. Atempten contra la convivència entre els veïns i les veïnes de la ciutat”.
 
Per aquest motiu la candidatura independentista s’ha dirigit a la directiva del Girona F.C perquè es prenguin mesures. La CUP té en compte la voluntat majoritària dels espectadors a l’estadi, que amb una “actitud valenta i ferma” han reaccionat sempre als càntics i a les actituds del grupuscle feixista. Per la CUP, la voluntat dels mateixos aficionats seria la de no permetre actituds com aquestes a l’estadi.

La resposta de la directiva a les queixes de la CUP no ha estat satisfactòria. Responent a la carta del seu portaveu,  el Vicepresident del Girona C.F., Jordi Miró Angelats, va explicar que “només esperem i demanem als nostres aficionats que animin l’equip”. Des de la CUP, però, es recorda que els càntics dels “Ultras Gerona”poques vegades van dirigides a l’equip i sovint només tenen un contingut denigrant contra el poble català.


En aquesta mateixa línia, el Vicepresident continua: “... i els recordem... tant racista i xenòfob és voler fer fora de Montilivi... les banderes espanyoles com qualsevol bandera que sigui constitucional i legal”. La CUP ha pogut constatar, però, que la majoria dels membres del grup ultra vesteixen indumentària de caràcter feixista, a més de mostrar simbologia explícitament espanyolista.

En darrer terme, el mateix directiu del club apunta que: “les banderes no deixen de ser un tema folklòric”. De nou, la candidatura independentista recorda que el club és un ambaixador de la ciutat i dels seus valors, i que Girona no es pot permetre tenir una tribuna pública des d’on es mostrin actituds totalitàries.               
 
Davant de la poca voluntat mostrada per la directiva, la CUP de Girona demana l’actuació urgent de l’Ajuntament per reconduir la situació i evitar que el grup ultra continuïi mostrant aquesta actitud a les grades. 

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid