Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Presenten al·legacions contra l'ordenança que sanciona la prostitució de carrer a Lleida

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) i el Grup de Dones de Lleida han presentat per separat diferents al.legacions a la modificació de l’ordenança de civisme en relació a la prostitució al carrer. La CUP s'oposa a la seva tipificació com a infracció i demana un debat social previ. Cal recordar que la CUP és la única entitat de la ciutat que té impugnada l’ordenança de civisme als tribunals, recurs que segueix en tràmit, concretament pendent d’assenyalament per a votació i dictat de sentència i en cas que sigui favorable el text de l'ordenança seria nul. Des de la Candidatura d'Unitat Popular també han insistit en que aquesta ordenança suposa una discirminació per raó de gènere i classe social. I és que, segons la CUP, la majoria de persones que exerceixen la prostitució a Lleida són dones, pobres i estrangeres.

08/01/2009 23:08 Política
Per la seva banda, el grup de dones de Lleida assenyala que l'experiència de Barcelona ha demostrat que treure la prostitució del carrer només ha incrementat els pisos patera on aquesta s'exerceix.

L'advocada i militant de la CUP, Ester Sancho, ha explicat a Segre Ràdio que la via sancionadora només complica més la situació d'un col.lectiu molt vulnerable, al qual s'ha d'ajudar a través de més polítiques socials. La CUP emplaça, a més, a la Paeria a aturar l'aprovació de l'ordenança i obrir un debat social on tothom pugui expressar la seva opinió, i on també es doni veu a aquest col.lectiu de dones perquè es conegui quina és la seva realitat.

Per saber-ne més:
La CUP de Lleida denuncia la criminalització de la pobresa enlloc de combatre-la amb mesures socials. Llibertat.cat 

Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  3. 90è aniversari de l’assassinat del germans Badia
  4. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  5. Fa nou anys que ens va deixar Ton Ribas i Sala
  6. Paiporta alça la veu pel 25 d’Abril: memòria, dignitat i reconstrucció en clau de país
  7. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  8. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
  10. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid