Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El PP barceloní ataca la proposta del carrer dedicat a Vicenç A. Ballester

Alberto Fernández-Díaz, president del grup municipal del PP a l'Ajuntament de Barcelona i personatge habitual en les controvèrsies contraindependentistes, ha instat avui el consistori barceloní que retiri la concessió del carrer que es dedicarà a Vicenç A. Ballester, inventor i impulsor de l'estelada com a símbol indepedentista. El regidor del grup dretà ha declarat que resulta "patètic" que l'equip de govern barceloní permeti aquesta decisió i doni "cobertura als plantejaments independentistes d'ERC". La proposta de dedicatòria d'un carrer a Ballester es va gestar ara fa 23 anys, a instància de de l´historiador Joan Crexell i l´editor Enric Borràs.

28/12/2008 20:00 Política

La Comissió del centenari de l'estelada va remetre fa pocs mesos a la comissió del nomenclàtor el recordatori del compromís adquirit per l´ajuntament de Barcelona l´any 1985. En aquells anys la proposta va ser acordada per l´aleshores alcalde Pasqual Maragall i el director de l´Arxiu Municipal Jaume Sobrequés.

La Ponència del Nomenclàtor de Barcelona va aprovar el passat 25 de setembre que un emplaçament públic de la ciutat portaria el nom del polític i periodista Vicenç Ballester. Reunida la comissió presidida pel Tinent d´alcalde Carles Martí, s´aprovà que en la propera remodelació urbanística de Barcelona s´adjudiquiria un carrer a la memòria de l´impulsor de l´estelada.

 

 El regidor del PP Alberto Fernàndez-Díaz ha declarat públicament que "Ja que el PSC valora personatges d'aquesta índole, pot ser que abans s'hagués de plantejar dedicar carrers a altres catalans amb mèrits demostrats, com és el cas de l'inventor de la pesseta, Laureano Figuerola". El regidor del PP no ha volgut recordar, però, que en els anys (1985) en què es va emprendre el compromís de d'atorgar un carrer a Ballester el Partit Popular ni tan sols existia, i els seus militants s'aixoplugaven sota la sigla d'Alianza Popular, malgrat que els germans Fernàndez-Díaz militessin en aquells anys al si de grups ultradretans violents.

 

Per saber-ne més:

www.estelada.cat

Acte de cloenda del Centenari de l'Estelada al Museu d'Història de Catalunya. Llibertat.cat

Vicenç Ballester ja té entrada a l'Enciclopèdia: Centenari de l'estelada Llibertat.cat

Continua la celebració dels 100 anys d'estelada amb l'edició d'uns vídeos Llibertat.cat


La CUP s'adhereix a la celebració dels "100 anys d'estelada". Llibertat.cat

S’inicia la Campanya del Centenari de la bandera estelada. Llibertat.cat 

Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  3. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  6. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  9. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid