Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
'Mai més assassinats per ser gais' es el lema de la protesta contra el Vaticà

 Associacions d'homosexuals es manifestaven dissabte passat enfront del Vaticà sota el lema, 'Mai més assassinats per ser gais'. Aquest matí a les 12 han tingut lloc diferents concentracions davant els bisbats dels Països Catalans.

Diverses associacions italianes d'homosexuals van convocar el dissabte sis de desembre, una manifestació enfront de la plaça Sant Pere del Vaticà per a protestar contra la posició presa per l'Església Catòlica, que ha decidit no donar suport la proposta de despenalització de l'homosexualitat davant l'ONU.

"A tots ells els demanem reflexionar i que estiguin al nostre costat en un moment en el qual és important reproposar amb força que cap credo religiós pot justificar l'oposició a la cancel·lació d'una barbàrie que cada any produïx empresonaments i condemnes a mort", [Arcigay Roma]

13/12/2008 18:12 Internacional

 Sota el lema 'Mai més assassinats per ser gais', les associacions Arcigay Roma , ArciLesbica Roma i Certi Diritti es van manifestar en la plaça Pius XII, entre la via de la Conciliazione i la plaça San Pere.  La presa de posició del Vaticà "ha torbat fortament" a la comunitat gai i a "moltes altres persones que ens estan manifestant la seva solidaritat", va afirmar el president d'Arcigay Roma, Fabrizio Marrazzo.

Segons Marrazzo, el Vaticà "segueix ofenent la vida de milions de persones criminalitzant la seva orientació sexual. Una posició que és contrària a qualsevol concepte evangèlic d'amor i fraternitat", va destacar. Les associacions convocants van dirigir la seva proposta no només als gais i no creients sinó també als catòlics que, "com nosaltres, s'han sentit ofesos" per la presa de posició de la jerarquia eclesiàstica. "A tots ells els demanem reflexionar i que estiguin al nostre costat en un moment en el qual és important reproposar amb força que cap credo religiós pot justificar l'oposició a la cancel·lació d'una barbàrie que cada any produïx empresonaments i condemnes a mort", va explicar Marrazzo.


Dilluns passat, el Vaticà va manifestar la seva oposició contra la proposta de despenalització de l'homosexualitat que impulsarà França en el seu paper de president de torn de la Unió Europea (UE). En una entrevista a l'agència catòlica francesa I.Mitjana, el representant permanent del Vaticà davant l'ONU, Celestino Migliore, va considerar que aquesta proposta podria implicar que els països que no reconeixen els 'matrimonis' entre homosexuals siguin "objecte de pressions" en aquesta direcció. No obstant això, el director de la sala de premsa del Vaticà, Federico Lombardi, va aclarir poc després que això no vol dir que l'Església catòlica defensi la pena de mort per als homosexuals.


 

Font: Gloria Moreno/Europa Press

 

Per saber-ne més:

Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  5. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  6. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  7. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  8. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  9. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  10. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid