Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vuit entitats commemoran els tres segles de la caiguda de la Tortosa

El 15 de juliol de 1708 les tropes de Felip de Borbó ocupaven definitivament la ciutat de Tortosa, després d'un llarg mes de setge
A Tortosa, el proper 12 de setembre, diverses entitats, aplegades a l'entorn de la Comissió 11 de Setembre, organitzaran un acte al nucli històric de la ciutat de Tortosa per commemorarar els 300 anys de l'ocupació borbònica de Tortosa d'ençà la Guerra de Successió. D'aquesta manera es vol potenciar la celebració d'una diada popular i reivindicativa, amb associacions i col·lectius de la societat civil, més enllà de les celebracions institucionals que s'hi puguen fer. 

27/08/2008 11:43 Política
A la comissió hi participen: Òmnium Cultural, Associació Cultural Soldevila (Campredó), Maulets de les Terres de l'Ebre, Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (Terres de l'Ebre), Casal Popular Panxampla, Associació Cultural Camí de Sirga (Tivenys), l'Assemblea de Joves de Vinaròs i Casal Popular del Sénia (Vinaròs).
 
Enguany es compleixen 300 anys de l'ocupació borbònica de Tortosa a la Guerra de Successió. El 15 de juliol de 1708 les tropes de Felip de Borbó ocupaven definitivament la ciutat de Tortosa, després d'un llarg mes de setge. Un any abans, el 25 d'abril del 1707 amb la batalla d'Almansa s'iniciava la dominació política, militar, econòmica i social de l'estat espanyol sobre els Països Catalans. Este procés d'ocupació es completaria amb la caiguda de Barcelona l'onze de setembre de 1714 i el 1715, amb la caiguda de Mallorca i culminaria amb el Decret de Nova planta, pel qual es suprimien les lleis i l'ordenació territorial pròpia del nostre país, els prohibia la llengua catalana i s'iniciava una repressió ferotge contra el nostre poble. 

Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid