Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cercavila per la memòria històrica al barri de Sants de Barcelona

Dins del marc de la Festa Major Alternativa de Sants, a les 18h a la plaça d'Osca s'iniciarà una cercavila amb el grup Tocafustes per la memòria històrica i que organitzada per l’Assemblea de Joves de Sants i el Col·lectiu Negres Tempestes. La campanya té una doble vessant, per una banda informativa, per tal que els veïns puguin saber a qui recorden els carrers, però a la vegada reivindicativa, exigint el canvi de noms dels carrers dedicats a qui no se'ls mereix.

26/08/2008 03:19 Política

Comunicat: 

Vols saber a qui fan homenatge alguns dels carrers de Sants?

Des de fa un temps moltes institucions s’omplen la boca parlant de la recuperació de la memòria històrica, i han muntat grans campanyes publicitàries, sovint amb poc rigor històric. És per això que no deixa de sorprendre que als nostres carrers aquesta suposada campanya no es reflecteixi amb actes. Barris del districte com són els de la Zona Franca o Montjuïc segueixen plens de símbols franquistes i de monuments i carrers dedicats a personatges afins a la dictadura.
 
Hom podria pensar que a Sants, Hostafrancs i La Bordeta no es poden trobar exemples com aquests. I realment és fa difícil trobar-ne d’aquesta magnitud, doncs anteriors reclamacions veïnals ja van aconseguir modificar noms de places com Salvador Anglada, dedicada a un falangista, pel nom de Plaça de Sants. Però que no trobem militars franquistes entre el nostre nomenclàtor no significa que no es puguin trobar altres personatges igualment detestables.

Entre els noms dels carrers dels nostres barris podem trobar bàsicament als industrials, que explotaren als obrers dels segles XIX i XX i que van voler perpetuar-se exigint que els carrers portessin els seus noms; a comerciants esclavistes; a militars que van reprimir amb duresa les vagues obreres i fins i tot al corsari genocida que va iniciar la conquesta de les Canàries.

Per això l’Assemblea de Joves de Sants i el Col·lectiu Negres Tempestes hem decidit iniciar una campanya conjunta amb una doble vessant, per una banda informativa, per tal que els veïns dels nostres barris puguin saber a qui recorden els carrers, però a la vegada reivindicativa, exigint el canvi de noms d’aquests carrers, doncs creiem que cap d’aquests personatges, opressors, repressors, esclavistes o genocides mereix un carrer al nostre barri.

 

Per saber-ne més:  
 
 
 
 

El moviment veïnal dóna suport a la festa major alternativa al parc de l'Espanya industrial. Llibertat.cat

Festa Major Alternativa de Sants. Publicat al Bloc del Rocker el dimecres 30 de Juliol de 2008 

 

 

Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid