Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L’ADENC denuncia el cobriment d'un torrent al costat de les obres del Quart Cinturó

A la zona nord de la ciutat de Terrassa

Des de fa forces setmanes camions carregats de terra i runes provinents de fora de la zona aboquen de manera continuada al torrent que està en vies de revalorització, per el fet d'estar inclòs dins el perímetre del futur Parc Agroforestal del nord de la ciutat de Terrassa, segons l'Associació per la Defensa i l'Estudi de la Natura (ADENC). 

 

16/07/2008 00:36 Territori
Forestt Forestt

A més a més, aquest actuació suposa una agressió inadmissible i totalment injustificada vers els ecosistemes de la zona, ja que és indret de gran interès, tant des d'un punt de vista paisatgístic com naturalístic i es precisament en el interior dels torrents on podem trobarla major diversitat biològica, indica l'Associació.

Cal tenir en compte que, la proposta de creació d'aquest parc, tal com s’ha dit fou presentada per l'ADENC en el procés de pressupostos participatius de l'any 2006 i va ser la proposta que més vots obtingué, per tant l'Ajuntament té l'obligació de portar-la a terme. La creació del Parc Agroforestal, a més, també consta en el Pla de Mandat de l'equip de Govern per aquesta legislatura. De manera inexplicable, aquestes obres han sepultat alguns dels camins que el mateix ajuntament proposava arranjar en la proposta de desenvolupament del Parc Agroforestal.

Davant d'aquesta situació, l'ADENC demana:

1. La immediata paralització de l'obra en el tram afectat i dels abocaments de terra en el torrent referenciat.

2. La reposició del torrent, segons el previst en el projecte constructiu, en les sevescondicions originals fins el talús de l'autopista.

3. El disseny de les obres de drenatge del torrent segons els criteris de disseny utilitzats en el projecte en condicions similars.

4. La col•locació dels drenatges corresponents a sota la infraestructura actual, cosa que podria fer-se amb un cost assumible en l'estat actual de les obres.


Aquests fets foren denunciats davant la regidoria de Medi Ambient la primera setmana de juny, ara fa més d'un mes. L'ADENC encara espera una resposta per part de la Regidoria de Medi Ambient.

La situació també fóu denunciada davant l'Agència Catalana de l'Aigua i la única resposta rebuda feia referència a l'autorització emesa per l'ACA l'any 2006 per l'execució de l'obra i a una suposada obra de canalització en cuneta, que no correspon a l’abocament que s’està fent. Fins a la data no s’ha procedit a la paralització de les obres ni s’ha donat una explicació sobre la seva legalitat, en aquests moments restem al’espera d’una reunió amb data no fixada.


També mostra la seva preocupació per la passivitat i manca de resposta de les administracions davant aquest tema que, de fet, està portant a una política de fetsconsumats per la freqüència dels abocaments.

Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  10. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid