Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El STEPV-Iv mostra la seua satisfacció per la suspensió cautelar d'Educació per a la Ciutadania

El Sindicat demana que s'assumesquen responsabilitats polítiques
El STEPV-Iv, a través d'un comunicat que ha fet públic aquesta vespra, mostra la seua satisfacció per la suspensió decretada per la Secció Segona de la Sala del contenciòs-administratiu del Tribunal Superior de Justícia Valenciana (TSJV) dels articles que fan referència a la impartició de l'opció B i a que es done en anglés  en relació a alguns dels primers recursos presentats per diverses organitzacions de la comunitat educativa -entre elles, el recurs de STEPV-Iv-. 

29/07/2008 22:24 Política

Per al Sindicat, aquesta suspensió és una censura en tota regla a la política de la Conselleria d'Educació que donava suport a una minoria ultraconservadora de pares i mares objectors a l'assignatura sense importar-li l'interés general. El fet que es donara en anglés i l'introducció de l'opció B (fer uns treballa trimestrals per aprovar-la) responien a un intent de control polític del sistema educatiu i d'impedir que l'alumnat cursara amb normalitat una assignatura que té com principal objectiu la formació en valors i drets.

El Sindicat exigeix a Educació que restablesca la normalitat acadèmica i organitzativa dels centres, per la qual cosa cal que l'assignatura s'impartesca en la totalitat del seu temari en valencià o castellà, en funció del projecte lingüístic de cada centre.  En eixe sentit, STEPV-iv adverteix que no consentirà noves maniobres de l'Administració valenciana en contra de l'Educació per a la Ciutadania (EpC).

A més, el Sindicat espera que la Conselleria prenga bona nota del revés i actue en conseqüència. Una de les primeres coses que hauria de fer és assumir les responsabilitats polítiques que es deriven d'aquestes actuacions, la qual cosa suposa que els càrrecs polítics de la Conselleria d'Educació que han posat, en els darrers mesos, el sistema educatiu en un conflicte permanent, presenten la seua dimissió. La segona és que es demanen disculpes públiques al professorat, especialment d'aquells centres que han patit la pressió, la repressió i les amenaces de l'Administració Educativa valenciana. També han de demanar disculpes a les associacions de pares i mares i a les organitzacions sindicals que han rebut insults i pressions de tot tipus per defensar la legalitat vigent, la professionalitat del professorat i un sistema educatiu de qualitat.

STEPV-Iv ha demanat, en conèixer el pronunciament del tribunal, a la direcció general de Personal de la Conselleria d'Educació, una reunió immediata per garantir el seu compliment. A més, espera que les places d'EpC que s'anaven a adjudicar en proper dijous 31 de juliol, s'adjudiquen en valencià o castellà al professorat especialista de Filosofia o de Geografia i Història.

El Sindicat considera que aquest pronunciament del TSJV i la mobilització de la comunitat educativa en els darrers mesos obrin un nou camí en les negociacions amb l'Administració Valenciana. Açò demostra que no es pot jugar continuament amb el futur de l'alumnat, del sistema educatiu, ni amb el treball de milers de professores o professors valencians que cada dia treballen per millorar-lo.

Per últim, STEPV-Iv fa una crida al Consell de la Generalitat i al seu President per a que rectifique, en la forma i en el fons, la dura política de confrontació irreflexiva amb la comunitat educativa propiciada pels responsables polítics del seu departament d’ensenyament.

Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  8. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  9. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  10. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid