Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El STEPV-Iv mostra la seua satisfacció per la suspensió cautelar d'Educació per a la Ciutadania

El Sindicat demana que s'assumesquen responsabilitats polítiques
El STEPV-Iv, a través d'un comunicat que ha fet públic aquesta vespra, mostra la seua satisfacció per la suspensió decretada per la Secció Segona de la Sala del contenciòs-administratiu del Tribunal Superior de Justícia Valenciana (TSJV) dels articles que fan referència a la impartició de l'opció B i a que es done en anglés  en relació a alguns dels primers recursos presentats per diverses organitzacions de la comunitat educativa -entre elles, el recurs de STEPV-Iv-. 

29/07/2008 22:24 Política

Per al Sindicat, aquesta suspensió és una censura en tota regla a la política de la Conselleria d'Educació que donava suport a una minoria ultraconservadora de pares i mares objectors a l'assignatura sense importar-li l'interés general. El fet que es donara en anglés i l'introducció de l'opció B (fer uns treballa trimestrals per aprovar-la) responien a un intent de control polític del sistema educatiu i d'impedir que l'alumnat cursara amb normalitat una assignatura que té com principal objectiu la formació en valors i drets.

El Sindicat exigeix a Educació que restablesca la normalitat acadèmica i organitzativa dels centres, per la qual cosa cal que l'assignatura s'impartesca en la totalitat del seu temari en valencià o castellà, en funció del projecte lingüístic de cada centre.  En eixe sentit, STEPV-iv adverteix que no consentirà noves maniobres de l'Administració valenciana en contra de l'Educació per a la Ciutadania (EpC).

A més, el Sindicat espera que la Conselleria prenga bona nota del revés i actue en conseqüència. Una de les primeres coses que hauria de fer és assumir les responsabilitats polítiques que es deriven d'aquestes actuacions, la qual cosa suposa que els càrrecs polítics de la Conselleria d'Educació que han posat, en els darrers mesos, el sistema educatiu en un conflicte permanent, presenten la seua dimissió. La segona és que es demanen disculpes públiques al professorat, especialment d'aquells centres que han patit la pressió, la repressió i les amenaces de l'Administració Educativa valenciana. També han de demanar disculpes a les associacions de pares i mares i a les organitzacions sindicals que han rebut insults i pressions de tot tipus per defensar la legalitat vigent, la professionalitat del professorat i un sistema educatiu de qualitat.

STEPV-Iv ha demanat, en conèixer el pronunciament del tribunal, a la direcció general de Personal de la Conselleria d'Educació, una reunió immediata per garantir el seu compliment. A més, espera que les places d'EpC que s'anaven a adjudicar en proper dijous 31 de juliol, s'adjudiquen en valencià o castellà al professorat especialista de Filosofia o de Geografia i Història.

El Sindicat considera que aquest pronunciament del TSJV i la mobilització de la comunitat educativa en els darrers mesos obrin un nou camí en les negociacions amb l'Administració Valenciana. Açò demostra que no es pot jugar continuament amb el futur de l'alumnat, del sistema educatiu, ni amb el treball de milers de professores o professors valencians que cada dia treballen per millorar-lo.

Per últim, STEPV-Iv fa una crida al Consell de la Generalitat i al seu President per a que rectifique, en la forma i en el fons, la dura política de confrontació irreflexiva amb la comunitat educativa propiciada pels responsables polítics del seu departament d’ensenyament.

Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  6. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  7. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  8. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  9. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid