Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L'Estat autoritza el projecte Castor amb un altre reial decret

El govern espanyol va aprovar aquesta setmana  un reial decret que atorga a l'empresa Escal UGS, SL la concessió d'explotació del magatzem submarí de gas davant la costa de Vinaròs i Alcanar, l'anomenat projecte Castor. Ara bé, el reial decret no autoritza les instal·lacions terrestres, la situació de les quals encara s'ha de definir. La notícia ha estat valorada molt negativament per la Plataforma Ciutadana en Defensa de les Terres del Sénia, que s'oposa a aquest projecte per l'impacte ambiental i social. Aquest és el segon reial decret, en menys d'un mes, que el govern espanyol ha aprovat d'esquenes a les Terres de l'Ebre, després del llum verd de Madrid a la interconnexió de xarxes.

 

18/05/2008 12:10 Territori
En concret, el Consell de Ministres va autoritzar la concessió d'explotació del magatzem submarí de gas davant la costa de Vinaròs i Alcanar, però el reial decret no autoritza les instal·lacions terrestres, i estableix que l'emplaçament concret de la planta regasificadora encara s'haurà de definir. Com estava previst, l'empresa podrà emmagatzemar gas aprofitant l'antic pou petrolier Amposta, situat a uns 21 quilòmetres davant de la desembocadura del riu Sénia.
 
Escal UGS tindrà una concessió per a 30 anys, prorrogables per dos períodes successius de deu anys més. En una primera fase es prepararia la infraestructura geològica de l'antic pou, i en la segona fase de les obres s'injectaria el gas al seu interior. El reial decret no concreta l'emplaçament de la planta terrestre, ja que primer caldran els informes i les autoritzacions ambientals del Ministeri de Medi Ambient i de la conselleria valenciana. Però no diu res de la necessitat d'un informe de la Generalitat, que teòricament havia sol·licitat ser part interessada en el projecte Castor.
 
Per la seva banda, l'alcalde d'Alcanar, Alfons Montserrat, va manifestar la seua sorpresa i va lamentar no haver rebut cap informació prèvia, «tot i que vam demanar ser part afectada», va dir tot manifestant la seva esperança que canviaran l'emplaçament terrestre. «Volem que la situen més a l'interior», va dir. El rebuig ciutadà al projecte s'argumenta per l'impacte ambiental, social i econòmic, principalment al sector turístic i pesquer. 
 
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  7. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  8. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
  9. Es presenta el llibre "La moguda juvenil a la Prosperitat. 1980-2000"
  10. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid