Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Més protestes al Saló de l'Ensenyament de Barcelona

La dinovena edició del Saló de l'Ensenyament que cada any es celebra a Barcelona ha viscut avui noves protestes en contra de determinats expositors. Si ahir es criticava la presència de l'exèrcit espanyol en aquesta fira, avui ha estat el torn dels Mossos d'Esquadra. Membres del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) han desplegat una pancarta amb el lema "Ni a la UAB, ni al Saló! Fora Mossos, prou repressió" alhora que mostraven fotografies de la càrrega que aquest cos policial realitzà fa tot just un mes en motiu d'una tancada contra el Procés de Bolonya.
 
 

04/04/2008 20:36 Política

L'acte, que s'ha allargat per espai d'una hora, ha finalitzat amb la intervenció d'agents antiavalots dels Mossos d'Esquadra, que han identificat els i les estudiants que protestaven. L'organització estudiantil, una vegada més, demana l'exclusió dels Mossos d'Esquadra i de l'exèrcit espanyol d'aquest Saló així com en d'altres esdeveniments educatius i que es respecti "el dret a la llibertat d'expressió dels estudiants" davant de la que defineixen com a "actuació repressiva que contínuament exerceixen" els Mossos d'Esquadra.

Acció de denúncia contra la presència dels Mossos i l'exèrcit espanyolA través d'un comunicat de premsa, el SEPC denuncia que la presència d'aquests cossos suposa "una manca de respecte cap a tota la comunitat educativa". En aquest sentit, responsabilitzen al cos policial "de la repressió i el control que viu actualment el moviment estudiantil català", i, entre d'altres, de l'ús de fitxers polítics il·legals.

Envers la presència de l'exèrcit espanyol, que any rere any també aixeca crítiques per part de tot tipus de col·lectius, el SEPC l'assenyala com a representant de "l’imperialisme espanyolista i la cultura de la guerra".

Davant d'aquesta polèmica, cal recordar que el Saló de l'Ensenyament (denominat Saló Estudia d'uns anys ençà) és un esdeveniment organitzat per part de la Fira de Barcelona, que compta amb la coordinació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Any rere any, es reprodueixen les accions simbòliques contra la presència d'aquestes entitats, sense que fins ara cap organisme hagi donat resposta a aquestes crítiques. El Saló acull cada anys a milers i milers d’estudiants, i serveix per donar a conèixer les ofertes formatives o universitàries, i per tal que els i les participants puguin resoldre els seus dubtes abans d’escollir quins itineraris volen seguir d’ara en endavant.
 
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  5. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  6. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  7. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  8. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. Blanca Serra: associacionisme, llengua i país
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid