Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La UAB ajorna els Consells de Govern fins als exàmens

En el darrer Consell de Govern de la UAB, que es va celebrar el passat divendres 18 d'abril, es va decidir ajornar la reunió d'aquest òrgan fins a principis de juny, inici del calendari d'exàmens dels estudiants.  Els estudiants membres del Consell de Govern no van poder assistir a aquest òrgan ja que se'ls hi va impedir l'entrada.

Avui doncs, amb un correu dirigit als membres del Consell de Govern, s'ha informat de la decisió d'ajornar els Consells de Govern.  Amb aquest decisió, el Consell de Govern fa evident la força dels estudiants organitzats fins al punt d'haver d'ajornar les reunions fins a dates complicades per als estudiants.

21/04/2008 22:30 Política

El pols entre el Consell de Govern i els estudiants començà amb la càrrega policial contra els estudiants concentrats pacíficament en suport a un altre grup d'estudiants tancats a la Facultat de Filosofia i Lletres.  Des de llavors els estudiants han demanat reiteradament la dimissió de Lluís Ferrer, rector de la UAB, per haver ordenat la càrrega policial.  Els estudiants es van tancar per demanar una taula de negociacions pública i oberta, i que es fes públic l'endeutament de la UAB.  Fins ara, però, aquesta taula de negociacions no s'ha creat i els diferents càrrecs del govern de la UAB s'han negat a respondre públicament a les reclamacions dels estudiants.

Des de llavors, els estudiants han boicotejat el Consell de Govern demanant, a més de les reivindicacions de que la UAB es declari insubmisa a la LOU, la dimissió del rector.  Aquesta situació va arribar a un punt d'inflexió en el darrer Consell de Govern on es vetà l'accés al rectorat als estudiants i, a més, es negà l'entrada al Consell de Govern a diferents membres estudiants d'aquest òrgan.  Es produïren situacions de tensió entre estudiants, membres de seguretat i el mateix rector, que acabaren amb l'assistència mèdica a 7 estudiants.

 

Per saber-ne més:

La UAB impedeix l’entrada d’un estudiant membre del Consell de Govern a la reunió d’aquest òrgan - Llibertat.cat

Podeu veure els diferents comunicats contraris a l’entrada dels mossos de la Universitat i descarregar-vos el fulls de recollida de signatures.

Estudiants de la UAB demanen la dimissió del rector per l'actuació dels Mossos. Llibertat.cat

Els Mossos carreguen indiscriminadament contra els estudiants de la UAB. Llibertat.cat

Tancada a la facultat de Lletres de la UAB contra el procés de Bolonya - Llibertat.cat

Seguiment del desallotjament a Kaosenlared.net - Kaosenlared.net 

Reportatge Fotogràfic - David Datzira 

Manifestació estudiantil a Barcelona contra el Procés de Bolonya - Llibertat.cat

 

 

Rànquings
  1. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  2. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  3. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  4. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  5. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  6. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  9. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  10. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid