Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vuit mil euros de multa per dir 'Freedom for Kurdistan' a Galícia

Una entitat gallega anirà a judici acusada de desplegar, durant un partit de futbol entre el Celta de Vigo i el Fenerbahçe d'Istanbul, una pancarta de suport al poble kurd · El procés es va iniciar a instàncies dels agents de la policia turca que s'havien desplaçat al camp · A Turquia, la simple menció de la paraula 'Kurdistan' és delicte, segon informa Nationalia.

06/03/2008 15:06 Internacional
Aquest mitjà comenta que el diari Vieros ha donat a conèixer aquesta història aprofitant que l'ASK ha rebut una notificació per anar a judici, ja que l'associació ha recorregut la denúncia i la multa de 8.000 euros. Membres de l'ASK han dit que la justícia espanyola els acusa de “conducta violenta”, tot i que ni tan sols s'ha pogut demostrar que fossin ells que despleguessin la pancarta, i han declarat que aquestes accions “tenen un caràcter polític”.
 
Nationalia assenyala que l'estat turc sempre ha negat l'existència dels kurds, tot i que habiten l'extrem oriental del país. No només la llengua kurda no hi està reconeguda, sinó que qualsevol intent de normalitzar-la és sistemàticament perseguit.
 
També està absolutament prohibida qualsevol menció al Kurdistan, el nom que rep el conjunt del poble kurd, actualment repartit entre els Estats turc, iraquià, iranià i sirià.
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  4. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  5. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  6. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  7. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  8. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid