Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nova vaga dels conductors d'autobusos de TMB

Tot i les dotze hores de reunió d'ahir, entre treballadors i l'empresa, es manté la vaga a l'espera que decideix l'Assemblea prevista per aquest migdia. Ahir, l'empresa va oferir una reducció immediata de 29 hores anuals com a punt de partida de la negociació del proper conveni. Tot i així, es considera  que és més del mateix i que no s'acceptarà una ampliació de la jornada diària per fer festa entre setmana. Ahir també es fa ver la presentació del manifest d'"usuàries pels 2 dies!".

27/03/2008 06:56 Laboral
TMB ofereix un nou sistema horari que s'afegeix als dos ja existents i que permetria als conductors que ho vulguin tenir dos dies seguits de descans setmanal, tot i que només la meitat serien en cap de setmana. A canvi, haurien d'assumir un increment de la jornada diària, que passaria de les 7 hores i 4 minuts actuals a 7 hores i 45 minuts. El resultat seria que farien 29 hores anuals menys que ara cobrant el mateix.
 
Els conductors, però, mantenen la vaga d'avui, i aquest migdia votaran en una assemblea al Casinet d'Hostafrancs quin és el camí a seguir. Dijous passat, el president del comitè d'empresa, Saturnino Mercader, de la CGT, va avançar que només proposaria dues opcions: o desconvocar les aturades i optar només per la negociació o radicalitzar la protesta i convertir-la en indefinida.
 
Ahir al matí, coincidint amb la reunió que membres del comitè d'empresa havien de mantenir amb la direcció de TMB, a la seu de la conselleria de Treball es va fer públic tant la llista d'adhesions al manifest publicat fa una setmana, com la presentació de la targeta T-2 dies!.
 

A la roda de premsa, diferents usuàries van mostrat la seva voluntat de continuar treballant perquè la resolució del conflicte laboral sigui satisfactori tant per usuàries com per a treballadores, ja que tancar en fals aquest conflicte, només serà allargar la vaga, i per tant un greuge cap als usuaris.

A la roda de premsa també es va presentar la T-2 dies!, que convida als usuaris/es a no pagar el bitllet en recolzament als i les treballadores en lluita i a ingressar el preu del bitllet a la caixa de resistència de la vaga. Se n´han editat milers exemplars que ja s´han exhaurit, i per aquest motiu, se n'editaran 5000 més en les properes hores.
 
 
Rànquings
  1. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  2. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  3. La paraula que va trencar el silenci
  4. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  5. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  6. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  7. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  8. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  9. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  10. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid