Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Les plataformes ebrenques convoquen una manifestació dissabte contra les agressions al territori

La Plataforma en Defensa de l´Ebre (PDE), la Plataforma Ciutadana en Defensa de les Terres del Sénia, la plataforma de la Terra Alta, Salvem la Mar de l´Ebre i la Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya han convocat una manifestació sota el lema "Ja n’hi ha prou”, pel proper dissabte a Tortosa, en protesta contra les agressions al territori de les Terres de l´Ebre.

10/12/2007 23:32 Territori
L’Auditori Felip Pedrell de Tortosa va ser dissabte l’escenari de l’assemblea unitària convocada per cinc de les plataformes de les Terres de l’Ebre amb l’objectiu de fer front comú en la lluita contra les “amenaces al territori”. En aquest context, les plataformes van acordar fer una manifestació conjunta el proper 15 de desembre sota el lema “Ja n’hi ha prou”. En aquest escenari més de trescentes persones van mostrar  la seva preocupació per les agressions que pateixen les Terres de l’Ebre en temes com l’aigua, la implantació eòlica o el magatzem de gas.
 
En aquest assemblea, Manolo Tomàs de la Plataforma en Defensa de les Terres de l’Ebre va puntualitzar que un cop “ens hem deixat de mobilitzar hi ha hagut una pluja de projectes que condiciones molt el territori”.
 
Joan Antoni Panisello, tambñe membre de la Plataforma en Defensa de les Terres de l’Ebre va alertar de l’amenaça de transvasaments “encoberts” a través de de nous canals de reg com el canal Xerta-Sénia o la interconnexió de xarxes.
 
El portaveu de la plataforma en defensa de les Terres del Sénia, Joan Ferrando, va exposar els perills que el magatzem submarí o la planta terrestre de tractament de gas pot comportar per al turisme, la pesca i la seguretat dels ciutadans,  l'anomenat Projecte Castor.
 
Per la seva part la Plataforma en Defensa de la Terra Alta, Manolo Sanmartin, va explicar que la  plataforma no està en contra de les energies renovables però sí de que s’hagin d’instal·lar en una comarca que vol apostar pels turisme rural.

Per últim, Salvem la Mar de l’Ebre van alertar del risc de la possible aparició d’un reial decret que a partir del gener permetria que fos el govern estatal qui decidís quins espais són aptes per a la instal·lació de centrals eòliques.
 
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  7. Habitatge o caos
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
  10. Una proposta d'alcaldes planteja reforçar les vegueries, eliminar els consells comarcals i reequilibrar el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid