Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Les plataformes ebrenques convoquen una manifestació dissabte contra les agressions al territori

La Plataforma en Defensa de l´Ebre (PDE), la Plataforma Ciutadana en Defensa de les Terres del Sénia, la plataforma de la Terra Alta, Salvem la Mar de l´Ebre i la Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya han convocat una manifestació sota el lema "Ja n’hi ha prou”, pel proper dissabte a Tortosa, en protesta contra les agressions al territori de les Terres de l´Ebre.

10/12/2007 23:32 Territori
L’Auditori Felip Pedrell de Tortosa va ser dissabte l’escenari de l’assemblea unitària convocada per cinc de les plataformes de les Terres de l’Ebre amb l’objectiu de fer front comú en la lluita contra les “amenaces al territori”. En aquest context, les plataformes van acordar fer una manifestació conjunta el proper 15 de desembre sota el lema “Ja n’hi ha prou”. En aquest escenari més de trescentes persones van mostrar  la seva preocupació per les agressions que pateixen les Terres de l’Ebre en temes com l’aigua, la implantació eòlica o el magatzem de gas.
 
En aquest assemblea, Manolo Tomàs de la Plataforma en Defensa de les Terres de l’Ebre va puntualitzar que un cop “ens hem deixat de mobilitzar hi ha hagut una pluja de projectes que condiciones molt el territori”.
 
Joan Antoni Panisello, tambñe membre de la Plataforma en Defensa de les Terres de l’Ebre va alertar de l’amenaça de transvasaments “encoberts” a través de de nous canals de reg com el canal Xerta-Sénia o la interconnexió de xarxes.
 
El portaveu de la plataforma en defensa de les Terres del Sénia, Joan Ferrando, va exposar els perills que el magatzem submarí o la planta terrestre de tractament de gas pot comportar per al turisme, la pesca i la seguretat dels ciutadans,  l'anomenat Projecte Castor.
 
Per la seva part la Plataforma en Defensa de la Terra Alta, Manolo Sanmartin, va explicar que la  plataforma no està en contra de les energies renovables però sí de que s’hagin d’instal·lar en una comarca que vol apostar pels turisme rural.

Per últim, Salvem la Mar de l’Ebre van alertar del risc de la possible aparició d’un reial decret que a partir del gener permetria que fos el govern estatal qui decidís quins espais són aptes per a la instal·lació de centrals eòliques.
 
Rànquings
  1. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  2. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  3. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  4. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  5. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  6. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  8. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid