Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Les plataformes ebrenques convoquen una manifestació dissabte contra les agressions al territori

La Plataforma en Defensa de l´Ebre (PDE), la Plataforma Ciutadana en Defensa de les Terres del Sénia, la plataforma de la Terra Alta, Salvem la Mar de l´Ebre i la Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya han convocat una manifestació sota el lema "Ja n’hi ha prou”, pel proper dissabte a Tortosa, en protesta contra les agressions al territori de les Terres de l´Ebre.

10/12/2007 23:32 Territori
L’Auditori Felip Pedrell de Tortosa va ser dissabte l’escenari de l’assemblea unitària convocada per cinc de les plataformes de les Terres de l’Ebre amb l’objectiu de fer front comú en la lluita contra les “amenaces al territori”. En aquest context, les plataformes van acordar fer una manifestació conjunta el proper 15 de desembre sota el lema “Ja n’hi ha prou”. En aquest escenari més de trescentes persones van mostrar  la seva preocupació per les agressions que pateixen les Terres de l’Ebre en temes com l’aigua, la implantació eòlica o el magatzem de gas.
 
En aquest assemblea, Manolo Tomàs de la Plataforma en Defensa de les Terres de l’Ebre va puntualitzar que un cop “ens hem deixat de mobilitzar hi ha hagut una pluja de projectes que condiciones molt el territori”.
 
Joan Antoni Panisello, tambñe membre de la Plataforma en Defensa de les Terres de l’Ebre va alertar de l’amenaça de transvasaments “encoberts” a través de de nous canals de reg com el canal Xerta-Sénia o la interconnexió de xarxes.
 
El portaveu de la plataforma en defensa de les Terres del Sénia, Joan Ferrando, va exposar els perills que el magatzem submarí o la planta terrestre de tractament de gas pot comportar per al turisme, la pesca i la seguretat dels ciutadans,  l'anomenat Projecte Castor.
 
Per la seva part la Plataforma en Defensa de la Terra Alta, Manolo Sanmartin, va explicar que la  plataforma no està en contra de les energies renovables però sí de que s’hagin d’instal·lar en una comarca que vol apostar pels turisme rural.

Per últim, Salvem la Mar de l’Ebre van alertar del risc de la possible aparició d’un reial decret que a partir del gener permetria que fos el govern estatal qui decidís quins espais són aptes per a la instal·lació de centrals eòliques.
 
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  7. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  8. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  9. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  10. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid