Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Bretanya organitzarà un "Correllengua" a la primavera

De la mateixa manera que el català compta amb el Correllengua o el basc té la Korrika, la llengua bretona disposarà a partir de l’any 2008 de la seva pròpia cursa popular a favor de l’idioma propi. Serà Ar Redadeg, un recorregut atlètic que completarà al voltant de 600 quilòmetres de camí en tres dies i tres nits. La cursa sortirà de Naoned (Nantes) el 30 d’abril.

11/11/2007 15:38 Internacional
Tal com Món Divers, els participants a la cursa s’aniran passant un testimoni amb un missatge al seu interior, que no serà llegit fins a l’arribada, una idea, aquesta, calcada d ela Korrika basca, que se celebra des de fa 25 anys durant uns deu dies.
 
El final de la cursa en defensa del bretó coincidirà amb la festa central de la celebració dels 30 anys de les escoles bretones Diwan, també a Karaez. El fet que la cursa surti de Naoned no és pas casual, donat que aquesta ciutat és la capital del departament del Loira Atlàntic, l’únic departament bretó que no forma part de la regió oficial francesa de la Bretanya -malgrat que diverses enquestes han demostrat que hi ha una majoria social a favor de la reunificació bretona-.
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  9. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  10. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid