Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Bretanya organitzarà un "Correllengua" a la primavera

De la mateixa manera que el català compta amb el Correllengua o el basc té la Korrika, la llengua bretona disposarà a partir de l’any 2008 de la seva pròpia cursa popular a favor de l’idioma propi. Serà Ar Redadeg, un recorregut atlètic que completarà al voltant de 600 quilòmetres de camí en tres dies i tres nits. La cursa sortirà de Naoned (Nantes) el 30 d’abril.

11/11/2007 15:38 Internacional
Tal com Món Divers, els participants a la cursa s’aniran passant un testimoni amb un missatge al seu interior, que no serà llegit fins a l’arribada, una idea, aquesta, calcada d ela Korrika basca, que se celebra des de fa 25 anys durant uns deu dies.
 
El final de la cursa en defensa del bretó coincidirà amb la festa central de la celebració dels 30 anys de les escoles bretones Diwan, també a Karaez. El fet que la cursa surti de Naoned no és pas casual, donat que aquesta ciutat és la capital del departament del Loira Atlàntic, l’únic departament bretó que no forma part de la regió oficial francesa de la Bretanya -malgrat que diverses enquestes han demostrat que hi ha una majoria social a favor de la reunificació bretona-.
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  4. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  5. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  6. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  7. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  8. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  9. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  10. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid