Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Bretanya organitzarà un "Correllengua" a la primavera

De la mateixa manera que el català compta amb el Correllengua o el basc té la Korrika, la llengua bretona disposarà a partir de l’any 2008 de la seva pròpia cursa popular a favor de l’idioma propi. Serà Ar Redadeg, un recorregut atlètic que completarà al voltant de 600 quilòmetres de camí en tres dies i tres nits. La cursa sortirà de Naoned (Nantes) el 30 d’abril.

11/11/2007 15:38 Internacional
Tal com Món Divers, els participants a la cursa s’aniran passant un testimoni amb un missatge al seu interior, que no serà llegit fins a l’arribada, una idea, aquesta, calcada d ela Korrika basca, que se celebra des de fa 25 anys durant uns deu dies.
 
El final de la cursa en defensa del bretó coincidirà amb la festa central de la celebració dels 30 anys de les escoles bretones Diwan, també a Karaez. El fet que la cursa surti de Naoned no és pas casual, donat que aquesta ciutat és la capital del departament del Loira Atlàntic, l’únic departament bretó que no forma part de la regió oficial francesa de la Bretanya -malgrat que diverses enquestes han demostrat que hi ha una majoria social a favor de la reunificació bretona-.
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  8. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  9. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  10. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid