Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Els kurds aconsegueixen per primera vegada fer entrar 23 diputats al parlament turc

 24.07.07 Per primera vegada a la història del país els kurds estaran representats al parlament turc amb prop de 23 diputats independents, que formaran un grup parlamentari sota el paraigües del Partit de la Societat Democràtica (DTP). El DPT està considerat el moviment polític del PKK.

 

25/07/2007 00:07 Internacional

El líder d'aquest partit, Ahmet Türk, ha comentat que aquest grup polític tindrà la funció de treballar per un nou procés per obtenir una Turquia democràtica en la qual els kurds puguin expressar-se amb llibertat. Intentarem assolir aquests objectius mitjançant la reconciliació i el diàleg, ha declarat el dirigent kurd a la televisió.

La majoria del poble kurd viu sota l’administració de l'Estat turc. El seu principal representant és el clandestí Partit dels Treballadors del Kurdistan (PKK), el Secretari General del qual va ser capturat per la CIA i lliurat a la dictadura “cívicomilitar” turca, país en què estan prohibits els partits d'esquerra.


Els ara diputats kurds van presentar-se a aquestes eleccions com independents sota les sigles de conveniència del DTP, ja que era impensable i il.legal presentar-s’hi com a PKK.No en va, en els anys anteriors la repressió contra els kurds exercida per aquest règim "cívicomilitar" ha suposat la mort de més de 35.000 persones.


El governant Partit de la Justícia i del Desenvolupament (AKP) va assolir una contundent victòria en les eleccions legislatives celebrades aquest diumenge a Turquia. Els islamistes moderats encapçalats pel primer ministre, Recep Tayyip Erdogan, van obtenir un 46,4% dels vots, un 13% més que als últims comicis de 2002.


Amb aquest resultat s'esvaeixen els temors per la idea d'una islamització del país alimentada per l'oposició laica i els sectors ultranacionalistes. En qualsevol cas, la qüestió kurda serà una de les primeres que abordi el Parlament, segons ha exposat Erdogan.

Font: www.magec.info

Rànquings
  1. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  2. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  3. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  4. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  5. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  6. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  7. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  8. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
  9. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  10. La Flama de la Llengua reapareix a Mallorca per unir els territoris dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid