Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
2 de juny: Aniversari de la mort en combat de Fèlix Goñi "Bruc"

  2 de juny: Aniversari de la mort en combat de Fèlix Goñi "Bruc"

02.06.07 Fèlix Goñi i Roura néixer el 24 de novembre de 1958. A l'lnstitut del Prat de Llbregat va iniciar la seva iniciació política a partir d'una participació activa en el moviment de batxillers i en manifestacions nacionalistes. A finals de l'any 1975 va començar a treballar en una indústria del ram químic del Prat, lloc on va participar en una lluita activa al si del moviment obrer, implicació que el va portar a fer de representant sindical dels seus companys de treball.

31/05/2007 02:23 Política

Fèlix Goñi va militar a les J.R.C. (Joventuts Revolucionàries Catalanes) i l'any 76 i el 77 al PSAN-PROVISIONAL, des d'on va impulsar el Front Sindical. També va formar part com a independent de la candidatura del PSAN, a les eleccions municipals del Prat de Llobregat.

La matinada del dia 2 de juny de 1979 Fèlix Goñi "Burc" va morir accidentalment mentre manipulava un artefacte explosiu que estava destinat a unes oficines de l'empresa Renault del carrer Travessera de Gràcia. Una acció que pretenia denunciar les extradicions de detinguts bascos per part de  l'Estat francès. Un altre company de l'escamot també va resultar greument ferit.

Arran de la seva mort accidental foren detinguts diversos independentistes, entre ells la seva companya Griselda, especialment vinculats al PSAN-Provisional (IPC), fins al punt que aquesta organització política va passar a ser titllada per la premsa com la "ETA catalana". Altres militants van haver de refugiar-se a causa de la persecució policial que va desvetllar aquest succés. A partir d'aquesta mort, que es donava pocs mesos després de l'assassinat de Martí Marcó a mans de la policia, es va començar a configurar l'organització que més endavant prendria el nom de Terra Lliure. Eren els anys dels inicis del moviment independentista modern.

Per saber-ne més:
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  5. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Polèmica a Calonge per la celebració d’una jura de bandera espanyola en via pública
  9. Catalanofòbia transversal i decolonial
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid