Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1980 El grup parapolicial Grupos Armados Españoles reivindica l'assassinat de 4 persones a Baracaldo

El grup parapolicial Grupos Armados Españoles reivindica l'assassinat de 4 persones al bar Aldana de Baracaldo (País Basc)

21/01/1980 Tal dia com avui

La matinada del dia 20 de gener de 1980 Liboria Arana Gómez, Manuel Santacoloma, María Paz Armiño i Pacífico Fica Zuloaga van morir en un atemptat amb bomba contra el bar Aldana de Baracaldo (els propietaris del bar eren simpatitzants del PNB). A més a més de les 4 persones mortes l'artefacte explosiu compost per 6 kilos de goma-2 provocà 10 ferits (2 greus). L'endemà, 21 de gener, l'organització parapolicial Grupos Armados Españoles  va reivindicar l'acció mitjançant el següent comunicat: «Per cada membre de les FOP o Guàrdia Civil cauran quatre components de l'esquerra abertzale».

El policia encarregat de la investigació va ser José Amedo, que anys més tard seria condemnat per pertànyer al GAL. No hi va haver cap detingut (i cap dels testimonis va ser cridat a declarar) i el cas va ser sobresegut el maig de 1981.

Per saber-ne més:

Terrorisme tardofranquista

Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  6. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  7. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  8. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  9. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  10. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid