Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1980 El grup parapolicial Grupos Armados Españoles reivindica l'assassinat de 4 persones a Baracaldo

El grup parapolicial Grupos Armados Españoles reivindica l'assassinat de 4 persones al bar Aldana de Baracaldo (País Basc)

21/01/1980 Tal dia com avui

La matinada del dia 20 de gener de 1980 Liboria Arana Gómez, Manuel Santacoloma, María Paz Armiño i Pacífico Fica Zuloaga van morir en un atemptat amb bomba contra el bar Aldana de Baracaldo (els propietaris del bar eren simpatitzants del PNB). A més a més de les 4 persones mortes l'artefacte explosiu compost per 6 kilos de goma-2 provocà 10 ferits (2 greus). L'endemà, 21 de gener, l'organització parapolicial Grupos Armados Españoles  va reivindicar l'acció mitjançant el següent comunicat: «Per cada membre de les FOP o Guàrdia Civil cauran quatre components de l'esquerra abertzale».

El policia encarregat de la investigació va ser José Amedo, que anys més tard seria condemnat per pertànyer al GAL. No hi va haver cap detingut (i cap dels testimonis va ser cridat a declarar) i el cas va ser sobresegut el maig de 1981.

Per saber-ne més:

Terrorisme tardofranquista

Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  8. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid