Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Edicions El Jonc recupera Manuel de Pedrolo

13.03.07 Aquest mes de març podem gaudir d’una nova reedició de dues de les obres del malaguanyat escriptor Manuel de Pedrolo, mercès a la feina feta des d’edicions El Jonc així com de la Fundació Manuel de Pedrolo. Així doncs, sota el nom de Cròniques, aquest nou llibre aplega en un sol volum el recull d’articles que composen les seves Cròniques Colonials (El Llamp, 1982) així com les Cròniques d’una ocupació (La Llar, 1989).

13/03/2007 17:57 Cultura
Amb aquest reedició, edicions El Jonc enceta la Biblioteca Manuel de Pedrolo, dins de la seva col·lecció la Muixeranga, i complementa l’anterior edició d’articles polítics del mateix autor publicada anys enrere sota el títol Cal protestar fins i tot quan no serveix per res.
 
Alhora, ambdues entitats ultimen per a finals d’aquest mes un acte a l’Ateneu Barcelonès (c/ de la Canuda, 6) que comptarà amb la presència d’Adelais de Pedrolo (filla de Pedrolo i presidenta de la Fundació del mateix nom), de Ramon Usall (edicions El Jonc) així com d’Enric Borràs (exeditor d’El Llamp). L’acte, que serà a dos quarts de vuit del vespre del proper dijous 29 de març, serà sens dubte una bona ocasió per acostar-se a un dels intel·lectual de referència de l’independentisme combatiu.
 
Homenatge a Sabadell
Amb anterioritat, però, i seguint amb el cicle d’homenatges a autors catalans que s’estan duent a terme en aquesta ciutat del Vallès Occidental, el 14 de març tindrà lloc al Casal Pere Quart (La Rambla, 69) un acte organitzat per la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Sabadell, la Fundació Miranda i la revista Ordint la Trama. L’acte anirà a càrrec d’Adelais de Pedrolo i d’Anna Moreno, estudiosa de l’obra pedroliana, també a partir de dos quarts de vuit del vespre.   
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  5. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  6. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  7. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  8. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  9. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  10. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid