Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
2002 Ibarretxe proposa que Euskadi sigui un Estat lliure associat a Espanya

2002 Ibarretxe proposa que Euskadi sigui un Estat lliure associat al Regne d'Espanya

27/09/2002 Tal dia com avui

El lehendakari basc Juan José Ibarretxe presentava en aquesta data en el debat de política general del Parlament basc la proposta que el País Basc passés a ser un Estat lliure associat del Regne d'Espanya.

La idea del govern de coalició que formaven el PNB, EA i IU era convocar al llarg d'aquella legislatura un referèndum perquè els ciutadans fossin els protagonistes que fixessin el sostre de l'estatus del País Basc (Comunitat Autonoma Basca) en el conjunt de l'Estat, una proposta que es va trobar de seguida el rebuig frontal del Govern del PP i del PSOE.

Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Catalanofòbia transversal i decolonial
  8. Manifest 11-S de l’ANC: “Tenim més motius que mai!”
  9. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
  10. La Fundació Randa-Lluís Maria Xirinacs al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid