Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1998 Sémria Adamu, migrant nigeriana, mor a mans de la policia

1998 Sémria Adamu, migrant nigeriana, mor sota custodia de la policia Brussel·les

22/09/1998 Tal dia com avui

Sémria Adamu, una immigrant il·legal nigeriana, moria en aquesta data en un hospital de Brussel·les a causa dels maltractaments soferts a mans de la policia quan intentava deportar-la a Togo.

Les investigacions van indicar que la policia va voler silenciar els crits de la noia amb un coixí, i que posteriorment Adamu va patir una aturada cardíaca i cerebral. El succés va generar nombroses mostres de protesta, cosa que va provocar que el Govern belga aturés temporalment les deportacions forçoses d'immigrants.

Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  7. Habitatge o caos
  8. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  9. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid