Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1984 Manifestació independentista a Barcelona l'assassinat de Santi Brouard

1984 Manifestació independentista a Barcelona per l'assassinat del dirigent abertzale Santi Brouard, que finalitza amb diverses detencions

22/11/1984 Tal dia com avui

brouard2La manifestació de protesta per la mort de Santi Brouard havia estat convocada només 2 dies després del seu assassinat. El pediatra i dirigent abertzale, parlamentari d'Herri Batasuna i membre de la seva Mesa Nacional, va ser tirotejat per membres del GAL el dia 20 de novembre, en l'aniversari de la mort del dictador.

La manifestació, convocada pel MDT, els CSPC, PSAN, IPC, i la LCR i el MCC, es va iniciar a la Delagació del Govern del carrer Mallorca de Barcelona, però va ser ràpidament dissolta pels antiavalots de la policia estatal.

La protesta per l'assassinat de Santi Brouard va continuar a la plaça del Llapis, convocatòria habitual per als manifestants, i es va desplegar pels carrers de Gràcia amb talls de trànsit i barricades fins arribar de nou al Passeig de Gràcia, on es van produir topades amb la policia. Durant el incidents es van produir tres detencions entre les quals hi havia els joves militants del recentment constituït Moviment de Defensa de la Terra (MDT) Joan Rocamora i Guillem Fiol.

Va ser l'última manifestació a la qual va assistir una popular anciana anarquista veïna de Nou Barris habitual de les protestes de la Barcelona dels anys '30, '70 i princpis dels '80  del segle XX (en aquesta ocasió va portar una bossa plena de piles i pedres per repartir entre els joves de la manifestació que van apedregar la Delegación del Gobierno i l'Hotel Ritz de la Gran Via).  Coneguda amb el malnom de 'Mami' també havia combatut com a miliciana de la CNT durant la Guerra Civil. 

Rànquings
  1. Oriol de Fàbregues qüestiona el relat del 1714 i reivindica la vigència de les Constitucions catalanes
  2. Diumenge 28 de desembre, “mosca morta” amb el diari Ara
  3. La CUP ret homenatge a Francesc Macià a Montjuïc i carrega contra la monarquia i la “falsa transició”
  4. La variant de Celrà fa un pas endavant per treure el trànsit del centre del municipi
  5. Pobles Vius reclama aturar les subvencions al biogàs arran del brot de grip aviària a Bellpuig
  6. Actualització: Els camions amb gallines sacrificades pel brot de grip aviària travessen Bellcaire d’Urgell
  7. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  8. La dignitat no entén de competències
  9. Un bon cop de guillotina al Català de França
  10. Xarxa contra l’urbanisme inundable i insostenible
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid