Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1977 Multitudinària Diada reivindicativa a la ciutat de València

1977 Seguiment massiu de la Diada reivindicativa a la ciutat de València

09/10/1977 Tal dia com avui

Amb la mort del dictador Franco, la diada del 9 d'Octubre recuperà el seu contingut polític, i es traduí en mobilitzacions massives a finals del 1970. Destacà pel seu caràcter multitudinari la famosa manifestació “per l’estatut” del 9 d’Octubre de 1977, en la qual es calcula participaren més de sis-centes mil persones d’arreu els Països Catalans. Aquella jornada històrica, però, es caracteritzà per l’ambigüitat ideològica dels participants. Joan Fuster acabà criticant precisament aquesta indefinició pel que fa al model de país.

La Batalla de València esclatà en aquest context de revifalla identitària i diversitat política extrema. Els sectors del règim saberen reconduir el sentiment regionalista tradicional de la petita burgesia per enfrontar-lo antagònicament a l’embranzida catalanista moderna. El mateix octubre de 1977 se celebrà l’Aplec del Puig en honor al militant comunista Miquel Grau, assassinat a Alacant per un feixista mentre penjava cartells convocant al 9 d’Octubre. L’acte comptà els dies previs amb l’intent de boicot per part de Maria Consuelo Reina, que llavors dirigia Las Provincias, mitjà que esdevindria l’eina comunicativa de l’anticatalanisme més ranci.

Per saber-ne més:

El 9 d'Octubre en la història

Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  6. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  9. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  10. LA CUP exigeix a ERC, Junts i PSC que deixin de “jugar amb la mobilitat” de les Terres de l’Ebre
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid