Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1977 Multitudinària Diada reivindicativa a la ciutat de València

1977 Seguiment massiu de la Diada reivindicativa a la ciutat de València

09/10/1977 Tal dia com avui

Amb la mort del dictador Franco, la diada del 9 d'Octubre recuperà el seu contingut polític, i es traduí en mobilitzacions massives a finals del 1970. Destacà pel seu caràcter multitudinari la famosa manifestació “per l’estatut” del 9 d’Octubre de 1977, en la qual es calcula participaren més de sis-centes mil persones d’arreu els Països Catalans. Aquella jornada històrica, però, es caracteritzà per l’ambigüitat ideològica dels participants. Joan Fuster acabà criticant precisament aquesta indefinició pel que fa al model de país.

La Batalla de València esclatà en aquest context de revifalla identitària i diversitat política extrema. Els sectors del règim saberen reconduir el sentiment regionalista tradicional de la petita burgesia per enfrontar-lo antagònicament a l’embranzida catalanista moderna. El mateix octubre de 1977 se celebrà l’Aplec del Puig en honor al militant comunista Miquel Grau, assassinat a Alacant per un feixista mentre penjava cartells convocant al 9 d’Octubre. L’acte comptà els dies previs amb l’intent de boicot per part de Maria Consuelo Reina, que llavors dirigia Las Provincias, mitjà que esdevindria l’eina comunicativa de l’anticatalanisme més ranci.

Per saber-ne més:

El 9 d'Octubre en la història

Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  3. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  4. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  5. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  6. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  7. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  10. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid