Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1975 La Llibreria El Xot de Barcelona pateix un atemptat

1975 La Llibreria El Xot de Barcelona pateix un atemptat espanyolista

25/09/1975 Tal dia com avui

Tal dia com avui de 1975 la Llibreria El Xot de Barcelona pateia un atemptat espanyolista ultra, uns mesos en què les llibreries catalanes van ser assaltades per grups ultradretans, que també va realitzar atemptats contra personalitats de la cultura, entitats i centres catalanistes. El maig de 1975 nombroses pintades amb simbologia feixista amenaçava un conjunt de llibreries a Barcelona.

Els assaltants van forçar la porta de la Llibrerira Xot i van escampar per terra els llibres i revistes de l'aparador. Dies després, el 21 de juny, els espanyolistes van incendiar la Llibreria Publia del carrer Consell de Cent, coneguda per ser defensora de la cultura catalana.

Rànquings
  1. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  2. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  5. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  8. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  9. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  10. La regeneració de la Flama del Canigó en marxa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid