Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1973 Cipriano Martos és torturat fins a la mort per la Guàrdia Civil

Cipriano Martos, obrer de la construcció de Reus i militant del FRAP, mor a causa de les tortures infringides per membres de la Guàrdia Civil

17/09/1973 Tal dia com avui

Cipriano Martos va començar a treballar al camp als 11 anys; després va passar a treballar a les mines de Terol, des d'on es va traslladar a Catalunya a buscar treball en el sector textil entre Sabadell i Terrassa, on va prendre contacte amb sector de la resistència antifranquista i a militar al PCE(m-l) i al FRAP (Front Revolucionari Antifeixista i Patriòtic).

Més endavant va passar a treballar en el sector de la construcció, a Barcelona i a Reus, població on va ser detingut per la Guàrdia Civil, els agents de la qual el van torturar fins la mort, obligant-lo a ingerir un coctel molotov que li havien trobat durant la detenció, fet que va requerir la seva hospitalització.

Un cop mort Martos va ser enterrat secretament pels agents, que no van avisar els seus familiars.

Encara avui a la plaça on Cipriano Martos havia viscut a Sabadell una placa recorda el seu nom i la data del seu assassinat.

Per saber-ne més:

Cipriano Martos “in memorian”

Solidaridad últimas víctimas del franquismo
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  5. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  6. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  9. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  10. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid