Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1413 Jaume d'Urgell es lliura a les forces de Ferran d'Antequera a Balaguer

1413 Jaume d'Urgell 'El Dissortat' es lliura a les forces de Ferran d'Antequera després d'un any de resistència

31/10/1413 Tal dia com avui

Jaume d'Urgell era l'aspirant a la successió a la mort de Martí l'Humà (l'últim rei català), però no fou escollit durant el Compromís de Casp, essent escollit en el seu lloc el que seria Ferran I d'Antequera. Jaume d'Urgell es revoltà i fou assetjat al seu castell de Balaguer, on acabà rendint-se el 31 d'octubre de 1413. Processat i condemnat, tots els seus béns foren confiscats i malvenuts, així com els de la família i la seva germana Elionor d'Urgell. Va ser empresonat durant molts anys a diferents indrets de la península, en un clar antecedent de la dispersió penitenciària, a Castella, Terol i finalment a Xàtiva, on va morir a mans dels infants fills de Ferran I.

Per saber-ne més:

El Compromís de Casp

¡O Rey ó res! : drama historich en tres actes y en vers catalá de Serafí Pitarra (Frederic Soler)

Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  4. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  5. La paraula que va trencar el silenci
  6. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  7. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  8. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
  9. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  10. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid