Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1901 Atac anarquista contra ell president dels EUA William McKinley

1901 Atac anarquista contra ell president dels EUA William McKinley

06/09/1901 Tal dia com avui

1901 El president dels EUA William McKinley és ferit mortalment per l'anarquista Leon Czolgosz a l'exposició Pan-Americana de Buffalo (Nova York).

L'anarquista Czolgosz va ser sotmès a un judici sumari amb d'un gran jurat. El procés en total va durar vuit hores des de la selecció del jurat fins al dictamen de la sentència que el condemnaria a morir en la cadira elèctrica. La sentència es va executar el 29 d'octubre a la presó federal situada en la localitat d'Auburn a l'estat de Nova York. Les seves últimes paraules foren:


«Jo vaig matar el president perquè era un enemic de la gent bona, dels bons treballadors. No tinc cap remordiment pel meu crim»

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid