Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
2006 Milers de policies ocupen Oxaca i esclafen la reivindicació popular

2006 Milers de policies ocupen Oxaca i esclafen la reivindicació popular

14/06/2006 Tal dia com avui

La matinada del dia 14, 3.000 membres de diversos cossos policials van irrompre a la ciutat violentament pels 56 carrers bloquejats on hi havia acampades famílies senceres, en una protesta que incialment reivindiva millores en les condicions laborals dels mestres. Segons Sara Méndez, membre de la Red Oaxaqueña de Drets Humans: van utilitzar un ús excessiu de la força contra persones que solament tenien pals i pedres. Per contra, la policia es va armar de brutalitat i va usar armes de foc i un helicòpter des d´on es llençaven boles de gas lacrimògen directes a la gent. Resultat de l´ofensiva: la mort de dos mestres per cops i, fins i tot, dos casos d´avortament entre d´altres greuges. 

Eduardo Castellanos, membre de Radio Plantón, explicava: un cop la població es desperta d´aquesta sorpresa, amaguen els seus fills i s´uneixen i reagrupen. La força popular va poder amb la policia, que va acabar fugint. Van haver-hi detinguts de les dues parts. Els homes i dones van atrapar policies, que més tard van servir com a objecte d´intercanvi amb el mestres detinguts en l´ofensiva.

L'intent de desallotjament va propiciar la solidaritat de molts sectors silenciats de l´estat d’Oaxaca, fins llavors dividits, i precipitaren una unió molt important entre pagesos, indígenes, estudiants i, en definitiva, el poble d´Oaxaca. Així doncs, amb el magisteri reforçat, es va decidir anar més enllà de les inicials demandes magisterials i la lluita es va encaminar a un únic punt: la destitució del responsable Ulises Ruiz. 

Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  7. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  8. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  9. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  10. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid