Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1989 Detingut a Mallorca l'independentista Macià Manera

Detenció a Mallorca l'independentista Macià Manera, acusat de ser membre de Terra Lliure

21/07/1989 Tal dia com avui

El 21 de juliol de 1989 és detingut a Montuïri (Mallorca) l'independentista Macià Manera, acusat de ser membre de Terra Lliure. Se li aplica la Llei Antiterrorista. Al cap d’unes hores ingressa a la presó. Jutjat i condemnat a 6 anys de presó. Surt en llibertat provisional el maig de 1992.

Manera va explicar la seva detenció: "Quan me varen detindre a Montuïri en el meu lloc de treball per part de sis policies, varen dir que em portaven a Manacor, però en lloc d'anar-hi em varen dur a Palma i pel camí em començaren a pegar a l'estómac i a amenaçar-me que si no deia el que volien s'aturarien i, en efecte, així ho feren: es varen ficar dins un camí i em van fer baixar del cotxe i em començaren a pegar pertot, però principalment per la cara; després, un va treure una pistola i me la va ficar dins la boca i em van amenaçar de matar-me si no deien el que volien.

Després de tot això em portaren a comissaria de Palma, on varen seguir interrogant-me fins que em portaren a Barcelona amb un helicòpter; això, com sabeu, fa molt de renou, i els policies i el pilots es posaren uns auriculars per no sentir el renou, però a mi no me'n van donar i vaig arribar a Barcelona amb un mal de cap impressionant. Després em dugueren a comissaria i em van seguir interrogant.

Amb un llistí de telèfons em pegaven damunt el cap i després varen passar les tortures psíquiques; i em deien que em durien a fer una volta pels afores de Barcelona i això implicava que em donessin una altra pallissa. Després se ficaren amb la meva família. Durant tota la detenció no van deixar d'insultar-me constant ment amb tot tipus d'insults.".

Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  7. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  8. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  9. Treballadors de les biblioteques convoquen una bicicletada per denunciar la despesa pública destinada al Tour de França
  10. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid