Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1948 Israel es declara estat independent

1948 Israel es declara estat independent

14/05/1948 Tal dia com avui

La Declaració d'Independència d'Israel (hebreu: הכרזת העצמאות, Hakhrazat HaAtzma'ut o מגילת העצמאות Megilat HaAtzma'ut) va tenir lloc el 14 de maig de 1948, el dia anterior que hagués d'expirar el Mandat Britànic. 

El naixement del nou estat va ser anunciat per David Ben-Gurion, el Cap Executiu de l'Organització Sionista Mundial i president de l'Agència Jueva per Palestina. El nou estat anomenat Estat d'Israel havia estat formalment establert en la zona coneguda com el Mandat Britànic de Palestina i a la terra on, a l'antiguitat, havien existit els regnes d'Israel i Judà.

Rànquings
  1. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  2. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  3. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  4. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  5. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  6. Pensar i fer (3). Història i potencialitat de la lluita nacional-popular
  7. Pensar i fer (4). El joc institucional
  8. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
  9. Manifestació a Alacant: “Defensem la llengua, Som País Valencià”
  10. La lluita contra l’especulació urbanística que amenaça el jardí històric de Ca l’Arnús Badalona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid