Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1870 Primer congrés obrer i fundació a Barcelona la Federació Regional de l'AIT

1870 Primer congrés obrer i fundació de la Federació Regional Espanyola de l'AIT, que es realitza al Teatre Circ de Barcelona i a l'Ateneu Català de la Classe Obrera

18/06/1870 Tal dia com avui
1870 Primer congrés obrer i fundació a Barcelona la Federació Regional de l'AIT

El primer Congrés Obrer d’abast estatal se celebrà al local del Teatre Circ de Barcelona. Els Internacionalistes madrilenys llençaren la iniciativa el 19 de febrer de 1870 a les pàgines del setmanari La Solidaritad. El manifest convidava a participar a totes les Societats de Treballadors, constituïdes o en projecte, adherides o no a La Internacional, però que estiguessin d’acord amb els seus estatuts generals, a la celebració d’un congrés obrer estatal, que tindria lloc a Madrid el primer diumenge de maig.
Aquest manifest el va recollir el periòdic La Federación (portaven del Centre Federal de les Societats Obreres de Barcelona) en la seva edició del 27 de febrer de 1870, i proposava al mateix temps que se sotmetés a votació la ciutat on s’havia de celebrar el congrés.

Sota el lema No más derechos sin deberes, no más deberes sin derechos, el congrés, presidit per Rafael Farga i Pellicer, començà les seves tasques a les 9 del vespre del dia 18 de juny en el local de l'Ateneu català de la classe obrera. Tot seguit es van nomenar els components de la Mesa de la sessió. Van ser elegits Emilio Hugas President i Enrique Borrel de Madrid i Antonio Marsal de Barcelona com a Secretaris. A continuació es va constituir la Comissió revisora d’actes (formada pels 12 primers delegats).

Es van acreditar 90 delegats (74 del Principat) i el ciutadà francès Andrés Bastélica, que representaven 98 societats de 39 localitats.

Per saber-ne més:

Fundació de la Federació Regional Espanyola de l'AIT

Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  3. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  4. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  5. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  6. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  7. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  8. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
  9. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
  10. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid