Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1855 Execució a Barcelona del capdavanter del moviment obrer Josep Barceló

1855 Execució a Barcelona del capdavanter del moviment obrer Josep Barceló

06/06/1855 Tal dia com avui

Josep Barceló i Cassadó fou un des primers dirigents obrers catalans. Filador a Barcelona, esdevingué un dels organitzadors de l'Associació de Filadors de la ciutat.

El març del 1854 fou un dels dirigents del moviment que culminà amb la crida a la vaga general, i a les mobilitzacions que sacsejaren Barcelona l'estiu. L'accés dels progressistes al poder suposà el restabliment de la milícia nacional, en la qual fou capità.

L'auge del moviment obrer als centres industrials del Llobregat i del Ter fou resposta des del govern amb una forta repressió. Durant el càrrec de capità general de Catalunya del Principat per part de Juan Zapatero, Josep Barceló fou acusat falsament d'un crim escaigut al mas de Sant Jaume (Olesa de Montserrat) i, declarat culpable, fou condemnat a mort.

L'execució tingué lloc el 6 de juny del 1855 i, malgrat l'estat d'ocupació militar, hi hagué a Barcelona una onada de protestes.

Per saber-ne més:

Primera vaga general de l'Estat

Execució de Josep Barceló a la plaça del portal de Sant Antoni de Barcelona

Rànquings
  1. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  2. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  5. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  8. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  9. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  10. La regeneració de la Flama del Canigó en marxa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid