Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
2003 Els dos detinguts de Torà són traslladats de la presó de Ponent a Madrid

2003 Els dos detinguts de Torà són traslladats de la presó de Ponent a Madrid

10/04/2003 Tal dia com avui

Tal dia com avui de 2003 els dos joves detinguts a Torà pels Mossos d'Esquadra van ser traslladats de la presó de Ponent a Madrid per declarar davant del jutge instructor de l'Audiència Nacional espanyola, Baltasar Garzón.

Tres dies després de la detenció i encara sota l'aplicació de la llei antiterrorista, un dels detinguts, Jordi Vilaseca, ingressà d'urgència a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova i, poc més tard, a l'UCI de l'Hospital de Santa Maria, tots dos a Lleida. Havia perdut el coneixement i no responia a estímuls externs. Una analítica del mateix hospital del 5 d'abril diagnosticà un resultat positiu en amfetamines en la seva orina. Segons els experts, els indicis d'amfetamines són detectables en el cos humà entre les 24 i 48 hores posteriors a la ingesta. Tots els indicis apuntaven que la droga li havia estat administrada en el transcurs del captiveri policial.

L'acusació judicial per part de la fiscalia acusava de "terrorisme" els joves de Torà: els acusava d'haver atacat dues sucursals bancàries de La Caixa —una a Sant Llorenç de Morunys i una a Sant Martí de Tous—, un repetidor de telecomunicacions de Retevisión a Montmaneu, i un darrer atac al domicili de l'alcaldable del PP de Torà. En la interlocutòria del cas, el militant del PP declarà: «que es va trobar una pintada a la façana de casa on hi deia "Fora fatxes"» i que «va rebre escridassades per part del jovent del poble».

D'altra banda, Vilaseca va denunciar els agents que l'havien torturat durant el procés d'incomunicació per tal d'obtenir les declaracions autoinculpatòries dels tres detinguts.

Per saber-ne més:

10 anys de les detencions de Torà


Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  5. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  6. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  9. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  10. El 9 d'Octubre reivindica la llengua, la sobirania i els drets socials als carrers de València
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid