Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
2003 Els dos detinguts de Torà són traslladats de la presó de Ponent a Madrid

2003 Els dos detinguts de Torà són traslladats de la presó de Ponent a Madrid

10/04/2003 Tal dia com avui

Tal dia com avui de 2003 els dos joves detinguts a Torà pels Mossos d'Esquadra van ser traslladats de la presó de Ponent a Madrid per declarar davant del jutge instructor de l'Audiència Nacional espanyola, Baltasar Garzón.

Tres dies després de la detenció i encara sota l'aplicació de la llei antiterrorista, un dels detinguts, Jordi Vilaseca, ingressà d'urgència a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova i, poc més tard, a l'UCI de l'Hospital de Santa Maria, tots dos a Lleida. Havia perdut el coneixement i no responia a estímuls externs. Una analítica del mateix hospital del 5 d'abril diagnosticà un resultat positiu en amfetamines en la seva orina. Segons els experts, els indicis d'amfetamines són detectables en el cos humà entre les 24 i 48 hores posteriors a la ingesta. Tots els indicis apuntaven que la droga li havia estat administrada en el transcurs del captiveri policial.

L'acusació judicial per part de la fiscalia acusava de "terrorisme" els joves de Torà: els acusava d'haver atacat dues sucursals bancàries de La Caixa —una a Sant Llorenç de Morunys i una a Sant Martí de Tous—, un repetidor de telecomunicacions de Retevisión a Montmaneu, i un darrer atac al domicili de l'alcaldable del PP de Torà. En la interlocutòria del cas, el militant del PP declarà: «que es va trobar una pintada a la façana de casa on hi deia "Fora fatxes"» i que «va rebre escridassades per part del jovent del poble».

D'altra banda, Vilaseca va denunciar els agents que l'havien torturat durant el procés d'incomunicació per tal d'obtenir les declaracions autoinculpatòries dels tres detinguts.

Per saber-ne més:

10 anys de les detencions de Torà


Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  6. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  7. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  8. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  9. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  10. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid