Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1854 S'inicia la vaga a la fàbrica de teixits de l'Espanya Industrial

1854 S'inicia la vaga a la fàbrica de teixits de l'Espanya Industrial, a la Vila de Sants

23/03/1854 Tal dia com avui

 

S'inicia la vaga a la fàbrica de teixits de l'Espanya Industrial, a la Vila de Sants. La vaga s'escampa primer pel pla de Barcelona i després a les altres localitats industrials del Principat. El capità general va publicar un ban que obligava els obrers a tornar a la feina, sota l'amenaça de presó . Només a Barcelona van ser empresonats més de 800 obrers. La vaga va durar del 23 de març fins el 3 d'abril. A partir d'aquesta mobilització obrera el govern de l'Estat va aprovar un reglament per a les fàbriques de teixits i va autoritzar la formació d'associacions obreres (Madrid, 31 de maig).


Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. Quan a Girona s'executaven Borbons
  3. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  4. Com pot caure el règim de l’abús
  5. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  6. L’independentisme il·luminarà el Montseny la nit del 3 d’octubre
  7. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  8. Concentració a Barcelona contra els desnonaments arran del cas de la Maricarmen
  9. Poble català, posa’t a lluitar
  10. Una parella de 81 i 74 anys afronta un desnonament a Badalona per haver avalat la hipoteca del fill
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid