Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1978 Despenalitzat l'adulteri al sud de l'Albera

1978 Despenalitzat l'adulteri al sud de l'Albera

19/01/1978 Tal dia com avui
La despenalització de l'adulteri a l'Estat espanyol es va produir de manera efectiva el 26 de maig de 1978, abans i tot de l'aprovació Constitució de 1978, quan van quedar derogats els articles 449 i 452 del Codi Penal espanyol que el penalitzaven.

Abans, les dècades anteriors de règim feixista, sota la influència de l'Església Catòlica i la cultura masclista, les dones podien anar a la presó de sis mésos i un dia fins a sis anys i perdre la custòdia dels fills si el marit l'acusava d'adulteri. Era un delicte de caràcter privat, en virtut del qual només es podia persecutar per querella del marit ofès; el marit ofès podia atorgar el perdó a qualsevol temps a tots dos culpables i terminar ipso facto la pena de presó. Era una lei asimètrica, com que només el marit podia perseguir: signe de l'emprenta misogina en l'orde jurídic i confirmació de facto de la doble moral.

Font: Viquipèdia

Rànquings
  1. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  2. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  3. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  4. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  5. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  6. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  8. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. Pensar i fer (3). Història i potencialitat de la lluita nacional-popular
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid