Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Transvasaments
La Plataforma en defensa de l'Ebre surt de nou al carrer

Unes dues-centes persones s'han concentrat avui en un tram del canal de regadiu Xerta-Sénia al terme municipal de Roquetes per demanar un nou pla per aquest regadiu i que es defineixi el cabal ambiental de l'Ebre.

27/11/2011 Territori
L'acte reivindicatiu estava convocat per la Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) que sortia de nou al carrer, alertada pels possibles transvassaments d'aigua de l'Ebre cap a Castelló i Barcelona a partir dels canals de regadiu Xerta-Sénia i Segarra-Garrigues. Recordem que en els darrers anys la PDE ve denunciant aquestes xarxes com a embrió de possibles "minitransvasaments encoberts".

Abans de les eleccions del passat 20N, la PDE va convocar la mobilització d'aquest diumenge, convençuda que "venen temps molt durs i que es patirà de nou", segons ha apuntat un dels portaveus de la PDE, Manolo Tomàs. "La nostra lluita però no és política", ha assegurat Tomàs. "Hem defensat i defensarem el riu i el territori mani qui mani", segons informa Nació Digital.

La PDE demana que s'estableixi el cabal ambiental de l'Ebre que fa anys que es reclama i que es modifiqui la planificació dels canals de reg. "En aquests moments volem marcar posicions. Els transvasaments no s'han aturat i s'està estafant a la gent de les comarques de Lleida i l'Ebre assegurant que tindran aigua per a regar quan en realitat les infraestructures son per a transvasar", ha assegurat Manolo Tomàs.

La marea blava es reactiva malgrat que no han abaixat mai la guàrdia. Des de la PDE es torna a fer una crida a la mobilització. "La societat ebrenca ha de posicionar-se i mobilitzar-se si no vol que es prenguin decisions contraries als seus interessos", ha demanat Tomàs.

L'apunt curiós de la protesta ha estat la incorporació de dos burros acompanyant el simbòlic llaç fet amb una canonada. Amb els animals, els antitransvasistes han volgut representar la persistència, la paciència, la humilitat, la tossuderia, i la lluita i el treball constant, valors que la Plataforma ha assumit com a propis.
Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. Polèmica a Calonge per la celebració d’una jura de bandera espanyola en via pública
  3. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  4. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Del simbolisme a la insubmissió
  8. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  9. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  10. La Fundació Randa-Lluís Maria Xirinacs al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid