Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alteracions a la natura
Un estudi confirma que les guineus negres de la serra de Mariola són mutants
30/01/2012 Territori

Segons un estudi de la la Universitat d'Alacant les raboses negres (guineus) aparegudes recentment en la serra de Mariola han sorgit d'una mutació. Es descarta que constitueixin una espècie diferent de la de pelatge vermellós comuna, ni tan sols una altra raça.

Aquesta investigació, que ha inclòs estudis genètics de la població de raboses d'aquell parc natural, s'ha dut a terme després que fa una mica més d'un any s'observara un primer exemplar d'aquestes característiques. L'ha dirigit Antonio Belda, investigador del Departament de Ciències de la Terra i del Medi Ambient, amb la participació del genètic molecular i bioinformàtic Eduardo Larriba, del Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada.

Els investigadors, de l'Institut Ramón Margalef (IMEN) de la UA, han comprovat que la població de raboses negres, l'única amb pelatge d'aquestes característiques que s'ha trobat a la península Ibèrica, està localitza en la zona de protecció integral de Mariola. Les conclusions d'aquest projecte, dut a terme dins del programa de la Generalitat Valenciana per a grups d'investigació emergents i que ha comptat amb ajuda de l'Institut Gil Albert, han estat presentades en un congrés estatal recent.

La troballa del primer exemplar de rabosa negra es va produir de forma casual dins d'un projecte precedent desenvolupat per Antonio Belda fa un parell d'anys per a estudiar els mamífers carnívors d'aquest espai natural. Va consistir a dividir la zona, de 17.400 hectàrees, en 64 quadrícules virtuals en cadascuna de les quals es van situar un parell de càmeres fotogràfiques de parany fotogràfic sensibles al moviment. Una de les fotografies preses va mostrar de manera sorprenent un exemplar de pelatge totalment negre. Avui els investigadors hi han detectat ja 8 exemplars.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  2. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  5. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  6. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  7. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid