Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
repressió
Condemnen a tres anys i mig de presó al raper Valtonyc

L'Audiència Nacional el condemna per una canço on atacava la monarquia espanyola i donava suport a ETA i els GRAPO

22/02/2017 Drets i Llibertats

El raper Valtònyc ha estat condemnat a tres anys i mig de presó per delictes de calumnies i injuries greus a la monarquia espanyola i d'enaltiment del terrorisme i humiliació a les víctimes a les seves lletres. Segons 'El Mundo', que ha avançat la notícia, Josep Miguel Arenas, nom real del raper pobler, hauria argumentat davant el jutge que només era "un poeta" que volia provocar amb les lletres, no humiliar les víctimes del terrorisme.

"Continuaré dient que els Borbons són uns mafiosos", va dir Arenas a la porta del tribunal quan hi va declarar el 7 de febrer. La fiscalia demanava 3 anys i 8 mesos de presó, xifra molt propera a la condemna final. La sentència, que es pot recórrer, inclou també una indemnització de 3.000 euros al president de la Fundació Cercle Balear, Jorge Campos Asensi, per amenaces.

Avui mateix Valtonyc ha penjat a Youtube una nova cançó, titulada 'L'indomable', on menyspreava la decisió judicial. "A mi no m'atura cap sentència", canta.

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  4. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  5. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  6. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  7. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  8. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  9. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
  10. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid