Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Escòcia
El referèndum sobre la independència podria celebrar-se abans del 2014

El primer ministre britànic David Cameron vol evitar que el referèndum escocés se celebri el 2014, ja que coincidiria amb el 700 aniversari de la Batalla de Bannockburn, la més popular de les victòries d’Escòcia sobre Anglaterra.

09/01/2012 Internacional
Tal i com informa The Times,  David Cameron ha confirmat que està dipsosat a acceptar la celebració d’un referèndum d’independència d’Escòcia. Ara bé, per Cameron, “quan abans millor”. Cameron vol evitar que el referèndum escocés se celebri el 2014, ja que coincidiria amb el 700 aniversari de la Batalla de Bannockburn, la més popular de les victòries d’Escòcia sobre Anglaterra, informació que recull Crònica.cat

Per Cameron, la indefinició del primer ministre d'Escòcia Alex Salmond sobre el calendari i la redacció del text a preguntar en el referèndum d’independència d’Escòcia, està provocant incerteses i conseqüències negatives per l’economia escocesa.

Amb aquest moviment, Cameron vol marcar l’agenda política del referèrendum, forçant a Salmond a acceptar les condicions imposades per Londres i a accelerar el calendari. I més després de comprovar que els suports a la independència estan pujant a Escòcia. El mes passat The Times va publicar una enquesta on es mostrava que el 38 % dels escocesos estaria d’acord amb la independència d’Escòcia, 3 punts més que des del passat mes d’agost.

El tempo de la independència és un dels debats més vius que hi ha en la política escocesa. En algunes declaracions recents. Alex Salmond ha descartat que el referèndum sobre la independència es faci abans del 2013 malgrat el suport creixent que té entre els escocesos, però també ha  afirmat que el referèndum es farà la segona meitat de la legislatura perquè és un compromís electoral ferm.
Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
  3. La Coordinadora Antimonarquica de Comarques Gironines convoca a una manifestació a la plaça del Vi
  4. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  6. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines segueix amb la seva campanya de boicot a les empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  7. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  8. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  9. El fiasco de la “Transició modèlica”: 50 anys després, la impunitat persisteix
  10. 12 anys sense en Toni Lecha
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid