Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
Els candidats de la CUP a comarques gironines proposen una transformació ferroviària de la mobilitat a la demarcació de Girona

La formació independentista reivindica a l’antiga estació del Carrilet d’Olot la necessitat de repensar la mobilitat a comarques gironines promovent diversos projectes ferroviàries que connecti els principals centres de població

08/04/2024 Política

La Candidatura d’Unitat Popular ha aprofitat l’inici de la precampanya per posar sobre la taula una de les problemàtiques que ha treballat al Parlament de Catalunya durant l’actual legislatura, “el canvi de model de mobilitat, reforçant el transport públic i la sostenibilitat”, tal com ha declarat la diputada al Parlament de Catalunya i segona a la llista cupaire a la demarcació de Girona, Montserrat Vinyets.

En una roda de premsa davant l’Estació del Carrilet a Olot -el punt d’arribada de la línia Girona-Olot fins al tancament d’aquesta el 1969- la candidata de la CUP ha manifestat la necessitat “d’un gir de 180 graus en el model de mobilitat, que potenciï les connexions ferroviàries més enllà del model radial centrat en Barcelona”. Referint-se a les línies ferroviàries clausurades durant els anys cinquanta i seixanta -el que inclou la línia Palamós-Girona-Banyoles, la línia Olot-Girona i la línia Sant Feliu de Guíxols-Girona- la diputada ha declarat que “és hora de refer el que el franquisme va desfer i tornar a connectar les comarques gironines amb trens, un servei públic que és inexplicable que no tinguin ciutats amb desenes de milers d’habitants com Olot o Palamós i que a més permetria reduir les emissions associades a la mobilitat rodada”.
La formació independentista reivindica iniciatives com el tren tram Olot-Banyoles-Girona (OGB) o el TramGavarres, dos projectes de tren tramvia que connectarien l’interior i el litoral gironí amb la capital de la demarcació, respectivament. Ha denunciat la manca de compromís i responsabilitat, doncs els estudis de viabilitat dels projectes, a què s’havia compromès el parlament, deixen molt que desitjar en seriositat i professionalitat; “una forma de complir l'expedient que mostra una manca a de voluntat real d’implementar aquestes necessàries infraestructures ferroviàries en el marc d’emergència climàtica que vivim” a declarat.
Vinyets hi ha sumat i recordat la necessitat d’una millora de la xarxa ferroviària a l’Alt Empordà, una reivindicació recorrent de la CUP durant la present legislatura, que contempla l’adaptació de l’estació de Camallera per a la parada de trens de mitja distància i la interconnexió amb autobús amb l’Escala, Ventalló i Viladamat, així com l’oposició al trasllat de l’estació de Figueres cap al municipi limítrof de Vilafant, on ja hi ha l’estació de trens d’alta velocitat. En referència a aquest possible trasllat, la candidata ha criticat que “mentre el que fa falta és donar un impuls a la mobilitat sostenible i el transport públic, i connectar els centres urbans amb ferrocarril, alguns encara estan estancats en el paradigma obsolet i volen sumar Figueres a la llista de ciutats sense accés directe al tren.”

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid