Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
lluita institucional
En cinc anys l'Ajuntament de Vic s'ha gastat gairebé un milió d'euros en mitjans de comunicació

Capgirem ho considera desorbitat i presenta una moció per limitar aquesta despesa i fixar uns protocols objectius sobre la contractació de la publicitat institucional i els serveis de comunicació.

05/10/2016 Política

L’Ajuntament de Vic va fer una despesa de gairebé un milió d’euros entre 2011 i 2015 en mitjans de comunicació. En concret, de 947.803,94 euros entre gener de 2011 i octubre de 2015, en el que representa una despesa de gairebé 200.000 euros per any. És la xifra que es dedueix de la resposta que va donar l’Ajuntament a la sol·licitud d’informació de Capgirem Vic. Des de Capgirem Vic es considera la xifra totalment desorbitada i desproporcionada. Pot consultar-se l’informe complet sobre la despesa en mitjans de comunicació, amb la informació detallada de cadascuna de les despeses, en aquest enllaç.

Per això al ple d’aquest dimecres, la formació presenta una moció per limitar la despesa en publicitat institucional i serveis de comunicació, a més d’altres mesures perquè hi hagi transparència en aquest tipus de despeses. 

La moció de Capgirem Vic demana que es limiti la despesa a 72.000 euros anuals (una mitjana de 6.000 euros mensuals), amb un màxim de 10.000 euros en un mes concret, que es consideren més que suficients per publicitar aquelles qüestions d’interès general per a la ciutat. Amb tot, en cas d’emergència l’equip de govern podria sobrepassar la xifra de 10.000 euros en un mes concret. Per fer-ho es requerirà un informe tècnic que justifiqui l’emergència i la despesa. Aquest informe haurà de ser compartit amb la resta de grups municipals abans d’efectuar-se la despesa.

Per garantir un major control de la despesa en mitjans de comunicació, massa hores destinada a la compra de favors, la moció demana que l’equip de govern es comprometi a publicar mensualment totes les despeses fetes en mitjans de comunicació especificant-ne la motivació, la regidoria que ho encomana, el mitjà de comunicació i l’import del servei. Per justificar la contractació de serveis de publicitat superiors a 2.000 euros a un determinat mitjà farà falta un informe tècnic que justifiqui la despesa. 

El grup Ràdio Vic-El Vigatà s’endú el tros del pastís més important, amb 227.001,90 euros del gairebé milió d’euros gastats per l’Ajuntament en mitjans de comunicació. La despesa va ser especialment important els anys 2013 i 2014, amb una inversió per exemple, de 51.595,89 euros i 43,702,35 euros respectivament al setmanari ‘El Vigatà’ (poc menys de 1.000 euros per setmana). Eren uns anys on la despesa en publicitat era directament proporcional a l’aparició d’informacions favorables en aquest mitjà a la gestió de l’equip de govern, i a la del seu alcalde, Josep Maria Vila d’Abadal en concret.

 

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid