“El 20 de Gener va ser un dia molt especial per a l’AVM3J. L'Audiència Provincial reobria la recerca de l’accident de metro ocorregut en 2006. Per fi, anàvem a saber què va motivar el descarrilament del vagó!!. No obstant açò, la jutgessa instructora ens ho està posant molt difícil”.
Com remarca l'AVM3J, malgrat l’alt contingut tècnic de la instrucció, la jutgessa “ha establit un calendari de compareixences, que no deixa temps a preparar les preguntes. En molts casos, sense haver rebut àdhuc la documentació necessària, per la qual cosa els advocats acudeixen sense saber què preguntar”.
Lamentablement, “la jutgessa instructora no demostra cap intenció d’esclarir els fets esdevinguts el 3 de juliol, limitant-se, segons les seues pròpies paraules, a fer el que li han dit ‘per ordre de la superioritat’”.
Però malgrat les presses i falta de mitjans dels advocats, la instrucció està demostrant el que l’AVM3J porta més de 7 anys denunciant: “Una balisa ben programada, haguera evitat l’accident. La lectura de la caixa registradora, (caixa negra), es va fer sense presència judicial per insistència dels directius de FGV”.
Les víctimes han insistit que s'han de depurar responsabilitats per aquesta "mala gestió que va permetre que ocorregués l'accident, i per la conducta poc ètica dels seus directius ocultant informació". L'associació ha destacat que "una cosa són les responsabilitats penals i una altra les responsabilitats de gestió", de la mateixa forma que no és el mateix responsabilitat penal que responsabilitat política.
La preseidenta de l'associació ha recordat que divendres que ve diferents col·lectius socials com el que ella presideix trauran en aquesta mateixa plaça una simbòlica "targeta vermella" al president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra. Avui ja s'han corejat consignes demanant la dimissió del cap del Consell.